Cum ii convingi pe clienti sa cumpere de la tine?
afaceriantreprenoriatatragerea clientilor
Succesul unei afaceri depinde de modul in care imaginea acesteia este perceputa de clienti. Pentru asta, un bun antreprenor va face cercetari de piata, prin care sa descopere care este profilul publicului careia i se va adresa.
Este necesar sa cunosti cat mai multe informatii despre oamenii pe care vrei sa ii transformi in clienti. De la nivelul studiilor, sau pozitionarea geografica, la varsta si sex, tendinte de cumparare: online sau din magazine fizice, intervalul de timp rezervat cumparaturilor, nevoile, dorintele si preferintele acestora.
Urmatorul pas consta in raportul calitate-pret al produselor si serviciilor pe care le comercializezi. Cu siguranta, orice client prefera sa cumpere de la profesionisti, chiar daca riscul presupune un pret mai mare. Daca nu depasesti limitele, iar produsele/serviciile tale sunt de buna calitate, clientii vor apela intotdeauna la tine decat la o firma necunoscuta, atunci cand identitatea brandului tau va ramane intiparita in mintea lor.
Intrebarea este cum facem ca brandul nostru sa ramana in mintea clientilor. Lasand la o parte raportul calitate pret, trebuie sa gasesti intotdeauna acele elemente care fac diferenta intre tine si competitori. Care te scot in fata. Care le aminteste oamenilor de ce tu esti cea mai buna alegerea a lor.
Va dezvaluim un truc:
psihologia culorilor joaca un rol important in crearea si identitatea brandului. In functie de domeniul in care activezi, alege-ti logo-uri, materiale promotionale si decoreaza-ti spatiul de munca in una dintre urmatoarele culori, care inspira clientilor sentimente de siguranta, bucurie sau sensibilitate si in acelasi timp ii ajuta sa te recunoasca:
Albastru - siguranta, integritate, liniste, pace
Verde - prospetime si grija fata de mediu
Galben - energie, bucurie, precautie
Mov - spiritualitate, lux
Roz - romantism, frumusete, dragoste, sensibilitate