Cheia catre o companie organizata si gata sa functioneze la dunga?
misiunea si scopul organizatieiorganigramaregulamentul de organizare si functionare
Care este secretul companiilor care se bucura de succes an dupa an fara pauza? Si nu doar ca o duc bine, ci o duc din bine in mai bine si in exceptional de bine.
Unul dintre secrete tine de Regulamentul de organizare si functionare. Discutam despre regulamentul care descrie atat modul cum este structurata firma dvs. – cu departamente, sectii, birouri, agentii, sucursale - cat si atributiile si competentele acestor subunitati, raporturile dintre ele, raporturile cu conducerea firmei, felul cum se iau si se aplica deciziile.
In mod concret, organizarea aceasta o stabiliti dvs., printr-un act juridic pe care il elaborati singur, fara sa fiti obligat sa va consultati cu sindicatul sau cu reprezentantii salariatilor.
Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) este vital pentru stabilirea continutului fiselor de post. El ofera toate informatiile necesare redactarii acestor fise, prezentand detaliat atributiile, competentele, nivelurile de autoritate, responsabilitatile si mecanismele de relatii din firma dvs.
In mare, discutam despre fundatia scrisa a unei companii de succes. Daca Regulamentul este gandit si realizat corect, compania are toate sansele sa mearga struna.
Pentru cei doritori, specialistii au realizat un CD-practic Regulamentul de organizare si functionare in 5 pasi.
Cuprinsul lucrarii:
Introducere
I. De ce avem nevoie de Regulament de organizare si functionare?
II. Distinctii fata de Regulamentul intern
III. Continutul Regulamentului de organizare si functionare
1. Denumirea si Forma juridica de infiintare
2. Scurt istoric al organizatiei
3. Misiunea si scopul organizatiei
4. Obiectul de activitate
5. Structura organizatorica
6. Organigrama
6.1. Utilitate
6.2. Mituri si afirmatii inexacte
6.3. Modele
6.4. Rolul organigramei in litigiile de munca
a) Rolul organigramei in cazul concedierii pentru motive independente de persoana salariatului
b) Rolul organigramei in cazul concedierii colective
c) Transferul intreprinderii
d) Trecerea in alta munca
7. Organele de conducere
7.1. Determinarea functiilor de conducere
7.2. Recrutarea personalului de conducere
7.3. Retrogradarea
8. Compartimentele de lucru
9. Relatii organizatorice
10. Atributii, sarcini, responsabilitati
10.1. Departamentul Administrativ
10.2. Departamentul Resurse umane
10.3. Departamentul de Marketing
10.4. Departamentul Aprovizionare
IV. Greseli frecvente in elaborarea Regulamentului de organizare si functionare
V. Modele din viata reala
1. Regulamentul de organizare si functionare a S.C. „Standard” S.A.
2. Regulamentul de organizare si functionare a S.C. „Casa de Compensare Bucuresti” S.A.
Detalii mai multe aici >>>