Companiile din FMCG, nevoite sa-si imbunatateasca marjele de profitabilitate pe masura ce isi revine economia
fmcgey romaniaanaliza
FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) a fost un sector sigur pentru investitorii care au urmarit obtinerea de marje predictibile si randamente stabile pe durata crizei economice. Totusi, pe masura ce situatia economiei globale se imbunatateste, riscurile in crestere din industrie duc la pierderea interesului investitorilor. Mai ales ca, in ultimii 10 ani, companiile din industria de produse de larg consum au reusit sa-si creasca marjele de profit cu doar 0,6%.
In conditiile in care asupra profitabilitatii se exercita presiuni, atat in pietele dezvoltate cat si in cele emergente, companiile de bunuri de consum vor fi nevoite sa depuna eforturi tot mai mari pentru a genera valoare pentru actionarii lor, se arata in raportul EY – Margin Unlocked.
Comparativ cu alte industrii, marjele de profit din FMCG au fost previzibile si stabile din 2003.
Din acest motiv, sectorul a fost foarte atractiv pentru investitori pe timpul crizei economice. In pofida programelor de crestere a productivitatii si a eforturilor de reducere a costurilor, marja de profit a inregistrat o crestere foarte mica – de doar 0,6% pe toata durata crizei economice.
Din anul 2009, multe alte sectoare si-au crescut progresiv marjele de profit. In sectorul tehnologiei, de exemplu, marjele au crescut de la 15,2%, la 19,4%, marcand un salt de 4,2 puncte procentuale.
Performanta actiunilor din sectorul de bunuri de larg consum a fost devansata de alte sectoare, ceea ce justifica preocuparea investitorilor in privinta profitabilitatii si a perspectivelor de crestere din acest sector.
Acest lucru reprezinta, in plus, o potentiala vulnerabilitate. Cu toate ca actiunile din sector au reprezentat o optiune sigura pentru investitori pe durata crizei, companiile din FMCG vor fi nevoite sa faca eforturi mai mari ca sa-si mentina actionarii multumiti si pentru a-si pastra atractivitatea pentru investitori.
In conditiile in care situatia economiei globale se imbunatateste, tot mai multe alte sectoare, care au fost mai volatile pana acum, ar putea sa devanseze randamentul din sectorul FMCG.
Foto:
Wikimedia.