Intr-un deceniu, peste 32 milioane de tone de titei transferate de KMG International prin terminalul de la Marea Neagra
kmg internationalkazmunaygasmidia marine terminal
Volumul de titei transferat de catre KMG International prin terminalul offshore operat in Marea Neagra a depasit, in prima jumatate a anului 2017, 32 milioane de tone, de la punerea sa in functiune in 2009.
Lucrarile de construire ale terminalului aflat la 8,8 kilomentri in largul Marii Negre au inceput in 2007, investitia totala ridicandu-se la peste 100 de milioane de dolari americani.
In 2016, cantitatea totala transferata prin toate terminalele gestionate de catre Midia Marine Terminal a fost de peste 11 milioane de tone de materie prima si produse petroliere.
Recordurile operationale atinse de terminalul maritim reprezinta rezultatul investitiilor realizate de KMG International si ale actionarul sau, compania nationala de petrol si gaze din Kazahstan - KazMunayGas.
Situat in portul Midia, terminalul este coordonat de Midia Marine Terminal (MMT) care gestioneaza activitatile de aprovizionare ale Portului Midia si ale rafinariilor Petromidia si Vega, operate de Grup.
Prin danele gestionate de companie, se inregistreaza anual un tranzit de peste 550 de nave si un transfer de circa doua milioane de tone de produse petroliere, GPL, etilena si materii prime, produsele fiind livrate atat pe plan intern cat si la export.
De asemenea, prin terminal, sunt transferate aproximativ 5 milioane de tone de titei pe an, cantitate tranzitata de 50 de nave petroliere. Peste 350 de nave au descarat titei prin terminalul maritim, de la punerea acestuia in functiune.
Peste 3,5 milioane de tone de produse combustibile si GPL au fost incarcate si descarcate prin intermediul rampelor rafinariilor Petromidia si Vega, cu 60.000 de cisterne feroviare folosite si peste 35.000 de camioane de transport.
Activitatile de logistica secundara de distributie bitum si produse petrochimice sunt, de asemenea, coordonate de MMT prin livrari la timp asigurand astfel servicii de calitate clientilor care utilizeaza bitum si polimeri.
Terminalul maritim operat de MMT la Marea Neagra asigura tranzitul titeiului catre rafinaria Petromidia, aproximativ 40% din volumul rafinat in Romania. Cu o capacitate de tranzit estimata la 24 milioane de tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de pana la 160.000 tdw.
Prin gestionarea terminalului maritim offshore, compania a redus distanta cu aproximativ 33 de kilometri fata de ruta portului Constanta, permitand reducerea cu aproximativ 7 dolari pe tona a costurilor de furnizare.
Astfel, investitia de 100 de milioane de dolari pentru construirea terminalului petrolier a fost amortizata in numai 5 ani de la punerea sa in functiune.
In 2015, sistemul de tranzit al titeiului prin terminal a fost inlocuit, ca rezultat al lucrarilor obligatorii de mentenanta efectuate. Investitiile au fost de 3,5 milioane de dolari.
Membru al KMG International, MMT a fost infiintat in 2007, preluand administrarea danelor din portul Midia de la Rompetrol Logistics, companie ce a dezvoltat operatiuni in acest domeniu din 2001.
MMT a fost infiintata pentru a construi si gestiona terminalul petrolier offshore si pentru a imbunatati operarea terminalelor petroliere ale portului Midia.