O altfel de diferentiere. Sapte cai pentru a-ti educa vocea unica in piata
identitatevocetodd henrybrene brownpromovare
E foarte greu in 2015 sa iti faci auzita vocea. E greu sa vii cu o idee noua. Aceste doua propozitii sunt poate in topul celor mai des auzite concluzii la care ajung cunostintele, prietenii sau familia atunci cand le prezinti noua ta idee. Esti pregatit sa fii descurajat de la bun inceput? Felicitari, ai pornit cu dreptul.
Si pe cat de important e feedback-ul, pe atat de important e sa nu uitam ca tacerea e de aur si ca insemana, in multe contexte, o forta esentiala.
Feedback-ul trebuie primit sau cerut intotdeauna de la cei care, asa cum spune Brene Brown, mananca bataie in aceeasi arena de box in care te afli si tu. De ce ai vrea parerea unui om care nu si-a asumat riscuri, nu s-a expus pentru a fi criticat, nu a ales sa fie, pana la urma, curajos? Pe scurt, Brown spune ca daca nu esti in arena, parerea ta nu ma intereseaza.
In noua sa carte, "Louder Than Words", Todd Henry recomanda mai multi pasi care ne pot ajuta sa ne facem auziti pe piata, oricare ar fi aceasta. Am ales doar unele dintre aceste etape, mai ales ca exista si alte metode prin care putem descoperi de unii singuri felul in care functioneaza promovarea pentru noi si ceea ce am creat.
1. Todd Henry vorbeste mai intai despre o "arta a rezonantei", intelegand prin asta acea voce autentica la care ajungem prin trei elemente care formeaza motorul vocii: identitate, viziune si control.
2. Obstacolele sunt necesare pentru a invata ce ne face unici, pana la urma, asa ca nu trebuie sa ne temem de ele si sa le vedem ca pe lectii esentiale in identificarea elementelor de originalitate care ne compun mesajul.
3. Pauzele lungi si dese... nu prea au cum sa fie cheia marilor succese, iar de perioadele de pauza in care stagnam am face bine sa ne ferim sau sa avem, cel putin, un control destul de clar asupra lor.
4. Daca vorbim de identitate, spunem, de fapt, "Cine sunt eu?". La baza oricarei voci puternice se afla un sentiment solid de identitate. Sa ne scriem, asadar, valorile de baza, manifestul care ne defineste si sa tesem "stimuli inspirationali" in munca pe care o cream.
5. Viziunea e definita tot sub forma de intrebare: Incotro? Nu e necesar sa ne concentram asupra identitatii noastre. E nevoie si sa definim unde anume vrem sa ajungem cu munca noastra, care ne e audienta si cum vom rezona cu ea.
6. Control: Cum ajung acolo unde imi doresc? Elementul ultim al motorului care alimenteaza aceasta voce unica e cel care ne ajuta sa controlam abilitatile de care avem nevoie pentru a trimite munca noastra in lumea larga. Trebuie sa invatam, mai spune Todd, sa "ramanem in joc" si sa avem un simt ascutit al... sincronizarii daca vrem sa producem si impact.
7. Acest ultim sfat mi se pare poate cel mai important deoarece ne indeamna sa exersam zi de zi, un sfat care nu poate decat sa ne ajute sa devenim din ce in ce mai buni la ceea ce facem. Indiferent de obiceiurile pe care le stabilim, aceasta rutina a muncii e cea care ne va ajuta sa vedem clar de unde am plecat si unde am ajuns. Ne va ascuti simturile ca nimic altceva si ne va ajuta sa ne dam seama, pas cu pas, de lucruri noi care ne vor imbunatati munca, de la o zi la alta.