Patru obstacole intalnite de managerii de top si cum pot fi invinse

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patru obstacole intalnite de managerii de top si cum pot fi invinse Patru obstacole intalnite de managerii de top si cum pot fi invinse
de Mihaela Pascu la 09 Feb. 2016
Urmareste-ne pe Google News
manageri de topobstacolegreseliechipasuccesinvatare

In "Ghidul astronautului pentru viata pe Pamant", Chris Hadfield, canadianul care a calatorit de trei ori in spatiu, ultima oara pentru cinci luni la bordul Statiei Spatiale Internationale, spune ca succesul timpuriu e un profesor teribil.


De multe ori, luati pe nepregatite sau apreciati pentru lucruri pe care nu am invatat inca sa le facem la adevarata lor complexitate, ni se intampla sa dam gres din cauza ca nu am avut timp sa trecem prin fiecare etapa a procesului de invatare.

Exista mai multe situatii pe care managerii de top le intalnesc intr-o astfel de ascensiune rapida, comparata recent de Harvard Business Review cu starea de rau pe care o simt alpinistii atunci cand ajung prea repede la o inaltime foarte mare. Pentru unii, o astfel de “reusita” se dovedeste uneori fatala.

Un procent care se regaseste intre 50-70% dintre acestia esueaza intr-un fel sau altul in primele optsprezece luni de activitate in noua functie. Ce duce insa la aparitia unor greseli de nereparat si cum pot fi infrante astfel de situatii?


1. Nu devenim una cu functia pe care o indeplinim. Odata cu numirea in functie, se intampla ca intreaga perspectiva a personalului sa se schimbe. Si chiar daca noul individ promovat nu isi doreste sa fie vazut cu alti ochi, exista situatii in care unele asocieri sunt inevitabile. Acelasi Chris Hadfield amintea in cartea sa ca i s-a parut intotdeauna important sa tinda sa fie un element neutru, fara a iesi deci in evidenta ca fiind un element pozitiv deoarece acest din urma statut era atins in mod implicit de prima atitudine. De cate ori s-a impus insa ca element pozitiv, a facut-o dintr-un unghi din care reiesea ca isi ajuta echipa si ca e motivat de succesul acesteia, fiind totodata interesat de succesul si dezvoltarea fiecaruia dintre membrii echipajului.



2. Atentie la ce si cum spunem. Fiecare cuvant rostit dintr-o pozitie de conducere va avea intotdeauna o greutate mult mai mare. O simpla sugestie, in viziunea unui manager sau a unui director executiv, poate insemna un ordin direct din perspectiva unui angajat. Chiar daca asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai existe conversatii firesti intre directori si salariati, cei din prima categorie trebuie sa nu uite ca, inevitabil, salariatii percep diferit cuvintele rostite de acestia. O simpla remarca insotita de o usoara nuanta de critica poate avea un efect nebanuit care sa duca inclusiv la scaderea productivitatii in cadrul unei echipe.


3. Se inchid usile catre anumite conversatii si unele informatii. La fel cum usile unui lift se inchid in fata noastra inainte sa avem timp sa urcam, la fel accesul la informatii pe care inainte nimeni nu se sfia sa le impartaseasca va fi deodata limitat, odata cu trecerea la noua functie. Din aceeasi cauza a unei perspective diferite, informatia, vazuta ca moneda de influenta in organizatii, asa cum aminteste Ron Carucci in analiza sa recenta pentru Harvard Business Review, nu va mai fi distribuita cu la fel de multa generozitate. Performanta de a mai avea acces la astfel de informatii se obtine si in functie de cum reactioneaza managerii in fata unor noutati “neslefuite” sau vazute ca materie bruta. Orice reactie dura sau impulsiva o sa inchida pe veci comunicarea in aceasta zona.


4. Noua realitate trebuie acceptata. Fostii colegi devin subalterni, iar sefii devin noii colegi. In niciun caz nu putem spune ca lucrurile continua sa fie la fel. Noua realitate trebuie acceptata, inteleasa, iar noi trebuie sa ne deprindem cu noile conditii inainte de a functiona prea mult ca un robot care nu stie exact directia in care sa porneasca si, stangaci, amesteca in cafea cu un creion in loc de o lingurita. Increderea in noii colegi trebuie sa fie una sincera care sa se supuna noilor reguli si noului nivel de conducere si de responsabilitate. In alte cuvinte, trebuie sa reoranduim niste granite, sa stergem niste hotare si sa trasam altele noi. Avand grija, in tot acest timp, ca la nivel mondial sa fie pace.
Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x