Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci


BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci
de la 06 Apr. 2015
BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci
Tags: medieremediator bancarbnrservicii financiarebogdan olteanu

Invitat la colocviul cu tema "Solutionarea alternativa a diferendelor in domeniul bancar”, viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Bogdan Olteanu, a declarat ca institutia evalueaza propunerile referitoare la implementarea unui mecanism care sa incerce rezolvarea litigiilor dintre consumatorii si prestatorii de servicii financiare, inainte de apelarea la instanta.

BNR are de ales intre mediere, arbitraj sau o institutie publica independenta.

"Va trebui sa alegem o cale, o institutie care are competente pentru toate domeniile sau constatam si in aceasta situatie existenta unei specificitati a industriei financiare si a serviciilor financiare si necesitatea separarii domeniului pietelor financiare, care este mai larg decat al serviciilor bancare? 
 
Separam aceste piete financiare de zona economiei reale? Sunt intrebari la care trebuie, probabil in aceasta primavara, sa dam un raspuns si sa facem propuneri de legiferare. 
 
Vom astepta, apoi, din partea Parlamentului sa ne creeze cadrul institutional in care sa putem functiona", a spus Olteanu, citat de Agerpres.
 
El a aratat ca asigurarea unui echilibru intre consumator si agentul economic este importanta din perspectiva asigurarii stabilitatii financiare si din punct de vedere al stabilizarii si incurajarii creditului. 
 
Potrivit lui Olteanu, faptul ca, in Romania, protectia consumatorului, in general, si a consumatorului de servicii financiare, in special, reprezinta o necesitate sociala, dar si o responsabilitate institutionala generata de adoptarea, in 2013, a Directivei 11, care este in proces de implementare si la noi in tara. 
 
Directiva urmareste implementarea unui mecanism prin care, intre comerciant si consumator sa se poata realiza o solutionare alternativa a eventualelor dispute, anterior accesului la instanta.
 
Conform oficialului BNR, este foarte important ca solutiile propuse sa fie accesibile, din punct de vedere financiar, mai ales ca Directiva Europeana se refera la costuri zero sau simbolice pentru consumator. In acelasi timp, solutiile trebuie sa fie rapide si eficiente.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016