Profiturile VIG, ridicate de Austria, trase in jos de Romania
vienna insurance groupprime subscriseprofitasigurarti non viatapolite
Vienna Insurance Group a atras, in anul fiscal 2013, prime subscrise, neconsolidate, de circa 9,4 miliarde euro, suma fiind in scadere cu 4,9 procente.
Diminuarea a fost cauzata, in principal, reducerii planificate a politelor pe termen scurt cu achitare la scadenta in Polonia, precum si scaderii tintite a activitatii pe piata auto in Italia si Romania.
Totodata, aproape un procent din scadere poate fi atribuita efectelor valutare – in principal deprecierea coroanei cehe. Vienna Insurance Group ar fi atins o crestere solida a primelor, de 2,2 procente, daca nu se luau in considerare aceste efecte.
In sectorul asigurarilor pentru daune/accidente primele au scazut cu 1,2 procente. In timp ce asigurarile auto nu au reusit sa creasca pe mai multe piete din cauza concurentei acerbe, Vienna Insurance Group a inregistrat cresteri pozitive in celelalte sectoare ale asigurarilor generale. Astfel, VIG a reusit sa isi diversifice si mai mult portofoliul in sectorul asigurarilor non-viata.
Primele subscrise s-u au diminuat cu 9,3 procente, in sectorul asigurarilor de viata. Neluand in calcul efectul reducerii planificate de pe piata asigurarilor de viata cu achitare la scadenta din Polonia, Vienna Insurance Group a inregistrat pe acest segment o crestere de 2,0 procente.
Decizia strategica a Vienna Insurance Group de a se concentra pe extinderea sectorului asigurarilor de viata s-a dovedit, astfel, corecta. Acest lucru se datoreaza in mod particular cooperarii cu companiile Erste Group. In plus, Vienna Insurance Group continua sa faca alti pasi pentru intarirea acestui segment in Europa Centrala si de Est.
Romania trage in jos profitul grupului
VIG se asteapta la un profit preliminar de aproximativ 350 milioane euro, dar aceasta cifra este influentata de efectele extraordinare ale activitatilor din Italia si Romania. Fara acestea, Vienna Insurance Group preconizeaza un rezultat operational normalizat de circa 580 milioane euro, care ramane aproximativ la nivelul anului anterior.
Managementul propune cresterea dividendelor la 1,30 euro per actiune.
„In continuarea politicii noastre de acordare de dividende, dorim sa valorificam performanta operationala buna, precum si nivelul solid al capitalului de baza al Grupului pentru a oferi actionarilor nostri dividende atractive. Din acest motiv, planificam sa propunem consiliilor de conducere o crestere a dividendelor cu 0,10 euro pana la 1,30 euro pe actiune, pentru anul fiscal 2013. Ajungem astfel la un randament al dividendelor remarcabil, de circa 3,6 procente”, spune Peter Hagen, CEO al Vienna Insurance Group.
Austria – Temelia grupului
Companiile Vienna Insurance Group din Austria, Wiener Städtische Versicherung, Donau Versicherung si s Versicherung, si-au intarit in mod clar pozitia de lider de piata intr-un mediu economic dificil, inregistrand prime de 4,1 miliarde euro.
In asigurarile generale s-a inregistrat o usoara scadere a primelor de 1,3 procente – datorita scaderii pe domeniul auto a Donau Versicherung in Italia.
Fara acest impact, cresterea pe acest segment in Austria ar fi fost de 3,1 procente. Wiener Städtische Versicherung a inregistrat cresteri semnificative pe segmentele auto. Pe segmentul Casco a reusit sa obtina o crestere de 6,4 procente, iar pe segmentul asigurarilor asigurarilor de raspundere civila un plus de 1,2 procente.
In asigurarile de viata, primele au scazut cu 1,8 procente, dar Versicherung a reusit o crestere de 6,6 procente in domeniul asigurarilor de viata cu plata la scadenta.
Pe segmentul asigurarilor de sanatate, Vienna Insurance Group a obtinut o crestere de 2,9 procente.
Republica Ceha – In continua crestere
Prin cresterea cotei de piata la 33,0 procente, companiile cehe din cadrul Vienna Insurance Group au reusit sa-si intareasca si mai mult pozitia de lider, comparativ cu anul anterior. Aportul companiilor cehe la primele totale ale Grupului este din nou de circa 20 de procente.
Companiile Grupului au atras, anul trecut, in Republica Ceha prime stabile de 1,9 miliarde euro. Ajustate la efectele cursului de schimb, aceasta inseamna un plus de 3,3 procente. Foarte imbucuratoare este cresterea de pe segmentul viata. Segmentul non-viata este afectat de concurenta acerba de pe piata asigurarilor auto.
Slovacia – Crestere pe toate segmentele
Companiile grupului din Slovacia au continuat fara probleme dezvoltarea si au crescut primele anului 2013 cu 5,7 procente. Pozitia Grupului de lider de piata in Slovacia a fost intarita de o crestere a cotei de piata de 1,3 puncte procentuale.
Primele au crescut atat pe segmentul non-viata, cat si pe cel al asigurarilor de viata. Cu o crestere impresionanta de 30,7 procente, vanzarile prin intermediul subsidiarei locale a Erste Group s-au dovedit un succes remarcabil.
Polonia – VIG, pe locul 3
Anul 2013 a fost marcat, pe piata poloneza, de o reducere planificata a asigurarilor de viata cu plata la scadenta. Companiile Vienna Insurance Group au realizat in total prime de circa 1,2 miliarde euro si sunt numarul 3 pe piata de asigurari poloneza. In celelalte segmente, companiile au realizat un plus remarcabil de 14,2 procente, in ceea ce priveste primele.
Romania – Oaia neagra a pietelor VIG
Piata romaneasca este dominata de concurenta partial irationala bazata pe preturi – in special in domeniul auto. Cum Vienna Insurance Group nu vrea sa ia parte la acest razboi al preturilor, acest lucru a dus la o scadere puternica a primelor pe piata auto. In celelalte segmente ale asigurarilor generale s-a atins o crestere notabila, de 6,1 procente.
Atat in segmentul non-viata cat si in cel de viata, companiile Vienna Insurance Group au inregistrat o scadere a primelor, acestea avand o valoare totala de circa 375 milioane de euro (-18,5 procente).
Alte piete
Volumul primelor pe celelalte piete s-a dezvoltat in continuare foarte bine, inregistrand o crestere substantiala de 9,5 procente. In total, Grupul a atras pe acest segment prime de circa 1,1 miliarde euro.
In Ungaria, cresterea primelor, de 14,8 procente, are la baza in special dezvoltarea pozitiva a segmentului dedicat companiilor.
In Serbia, Wiener Städtische Osiguranje a obtinut o crestere extraordinara a primelor de 18,3 procente.
In Turcia, trendul pozitiv a fost continuat cu o crestere de 6,4 procente. Afacerile s-au dezvoltat cu succes si in alte piete, precum Bulgaria (+4,4 procente) si Ucraina (+6,2 procente).