Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sistemul privind ajutoarele de minimis revine intr-o varianta "mai responsabila"


Sistemul privind ajutoarele de minimis revine intr-o varianta mai responsabila
de la 14 Ian. 2014
Sistemul privind ajutoarele de minimis revine intr-o varianta "mai responsabila"
Tags: ajutoare de minimisimmajutor imm

Conform noului sistem, ajutoarele de minimis vor putea fi accesate de catre IMM-urile ce indeplinesc o serie de conditii, intre care: au o vechime de minim 1 an, au anumite domenii de activitate (eligibile), obtin un punctaj de minim 60 dintr-un maxim de 100 de puncte.


 “Varianta actuala a sistemului ajutoarelor de minimis pentru IMM-uri denota mai multa responsabilitate atat in ceea ce priveste selectia firmelor beneficiare, cat si direct referitor la aplicanti. Faptul ca se va face o selectie dupa criterii foarte clare stimuleaza competitivitatea, iar cofinantarea de 10% pe care trebuie sa o asigure firmele aplicante le responsabilizeaza pe acestea sa dezvolte proiecte viabile", a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil, potrivit unui comunicat de presa.

Conform noului sistem, ajutoarele de minimis vor putea fi accesate de catre IMM-urile ce indeplinesc o serie de conditii, intre care: au o vechime de minim 1 an, au anumite domenii de activitate (eligibile), obtin un punctaj de minim 60 dintr-un maxim de 100 de puncte etc.

Punctajul este impartit in patru mari categorii: categoria de IMM (maximul de puncte il obtin microintreprinderile); sectorul de activitate accesat (maximul de puncte se acorda pentru proiectele de productie); numarul de locuri de munca nou create prin proiect (maximul de 30 de puncte pentru 5 noi locuri de munca; se acorda un plus de 5 puncte daca unul dintre acestea este ocupat de un absolvent universitar promotia 2013); locatia proiectului (maximul de puncte pentru cele din mediul rural).

Locurile de munca nou create trebuie mentinute timp de minim 3 ani. Depunerea proiectelor se va face online, sesiunea fiind deschisa timp de 10 zile; ulterior va avea loc evaluarea proiectelor, iar departajarea se va face in functie de punctaj.

"Noul sistem al ajutoarelor de minimis stimuleaza productia, ceea ce constituie un lucru bun pentru economia romaneasca; in acelasi timp, se "premiaza" angajarea absolventilor de invatamant superior, iar acest lucru este din nou pozitiv, avand in vedere rata mare a somajului in randul tinerilor sub 25 de ani. Dar pentru a fi eligibil unui proiect ii trebuie minim 60 de puncte, asa incat crearea unui numar de 4-5 locuri de munca este cumva implicit obligatorie pentru a putea cumula punctajul care sa permita obtinerea fondurilor; aici pot sa apara capcane pentru unele firme care- dorind atat de mult sa primeasca ajutoarele - nu isi realizeaza cum trebuie toate calculele, iar in final ar putea iesi pe pierdere cu un astfel de proiect", a precizat Mirela Serban.

Ajutorul de minimis poate fi de maxim 100.000 Euro pentru o firma, iar finantarea trebuie directionata catre activele prevazute in proiect. Ca exemplu de calcul, consultantii R&M Audit Contabilitate considera  o firma care acceseaza ajutorul de minimis, creeaza 5 noi locuri de munca si are costuri lunare de 2.500 lei pe luna per angajat, costuri care includ salariul, taxele si cheltuielile de regie aferente; timp de trei ani si jumatate, acestea cumuleaza 525.000 lei pentru cei 5 noi angajati, adica aproximativ 116.000 Euro. Daca firma a accesat un ajutor de minimis de 100.000 euro, atunci acesti bani trebuie investiti in utilaje sau alte active corporale (banii nu pot fi folositi pentru a achita obligatii fata de angajati si nici cheltuieli curente); in consecinta, proiectul aferent trebuie sa produca o valoare de minim 116.000 euro in perioada considerata  in exemplu pentru ca firma sa poata achita cheltuielile estimate anterior privind noii angajati. 

Foto: Wikipedia.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016