Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Tarom trebuie sa devina sexy pentru investitori


Tarom trebuie sa devina sexy pentru investitori
de la 22 Feb. 2013
Tarom trebuie sa devina sexy pentru investitori
Tags: heinzmanntaromprivatizare tarom

Christian Edouard Heinzmann, directorul general al Tarom, considera ca aceasta nu este prea atractiva pentru investitorii.


"Scuze pentru cuvant, nu suntem foarte sexy. Tarom nu este atractiva din cauza pierderilor. Trebuie sa facem compania putin mai sexy pentru ca lumea sa ne placa mai mult.

Cea mai mare problema pe care am intalnit-o in primele trei luni de mandat este birocratia.

Vom finaliza planul de management al companiei, care va fi mai explicit dupa ce prima varianta a fost respinsa de Ministerul Transporturilor, si urmarim atat cresterea vanzarilor si reducerea pierderilor, cat si standardizarea avioanelor companiei si profit din 2016, noi speram chiar mai devreme" a spus, noul CEO al Tarom, citat de Agerpres.
 
Tarom isi va standardiza flota, urmand sa fie echipata cu avioane facute de un singur producator.
 
"Intentionam sa incheiem un contract cu un mare producator, de la Airbus la Boeing, Embraer sau Mitsubishi pentru inlocuirea flotei actuale. Urmarim o standardizare a flotei, printr-un contract de leasing operational. 
 
De exemplu, Mitsubishi are un nou tip de avion si compania ar fi dispusa sa incheie un astfel de contract prin care sa furnizeze aeronavele, dar sa faca si pregatirea pentru piloti. 
 
Este una dintre variante. Sper ca in 2014 sa luam o decizie din optiunile pe care le avem", a explicat Heinzmann. 
 
Standardizarea aeronavelor ar aduce o economie de 30% doar din cheltuielile cu combustibilul. 
 
Planul de management al companiei va viza cresterea veniturilor, scaderea costurilor, obtinerea de profit din servicii de mentenanta pe care compania ar urma sa le furnizeze altor companii si renegocierea contractelor considerate paguboase pentru companie. 
 
"Renegociem cele 30 - 40 de contracte, de la cele cu OMV si BP, la contractele cu Alpha Rocas, pentru catering, si Globe Ground, pentru servicii la sol, la contractele pentru sistemul de ticketing, care este extrem de costisitor. 
 
Cred ca, prin renegociere, vom face economii de cateva milioane de euro. 
 
Este posibil sa renegociem si afilierea la SkyTeam sau la IATA pentru ca trebuie sa facem un cost de beneficiu/oportunitate. Daca iesim din SkyTeam, va trebui sa platim 3,5 milioane de euro", a explicat Heinzmann. 
 
Tarom va renegocia si unele contracte pentru sediile companiei din unele orase importante precum Paris sau Londra, compania fiind tentata sa renunte la ele. 
 
De asemenea, vor fi introduse curse noi, cum este cea catre Praga, din orarul de vara, si cele din Iasi catre Londra si Paris. 
 
"Agentia din Paris are o chirie de 8.000 de euro pe luna si o durata de chirie de 9 ani. Sunt sume importante la care vom incerca sa renuntam. De asemenea, vom creste gradul de utilizare a aeronavelor, care este , in cel mai bun caz, de 8 ore pe zi, iar timpul de pregatire a unui avion de la o cursa la alta ajunge la trei ore, cand ar trebui sa fie de maximum 45 de minute", a declarat noul CEO. 
 
Totodata, noua conducere a spus ca numarul de angajati, de circa 2.150 persoane, este destul de mare, iar, in viitor, ar putea exista redimensionari de personal. 
 
"Dar cea mai mare problema este aceea a birocratiei. Daca vom continua sa lucram sub legea romana privind achizitiile publice, este posibil ca intr-o luna sa avem mari probleme in desfasurarea activitatii.

Plafonul pentru care trebuie organizata licitatie, de peste 15.000 de euro, este absurd in aviatie. Ganditi-va ca se strica motorul la o cursa, cum putem functiona daca suntem obligati sa facem licitatie. Sper ca impreuna cu Comisia Europeana sa rezolvam aceasta problema", a declarat Heinzmann. 
 
El a mai spus ca informatiile din presa cu privire la salarii lunare de pana la 7.500 de euro ale membrilor CA si posibilele prime acordate deja conducerii companiei sunt speculatii, explicand ca maximul sumei pe care un membru CA o poate castiga lunar este intre 3.000 si 4.000 de euro. 
 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016