Tinerii generatiei Z vor sa fie propriii sefi
generatia zaspiratii generatia zafaceri generatia zantreprenoriat tineri
Circa 53% dintre tinerii romani cu varste intre 18 si 25 de ani iau in calcul deschiderea propriei afaceri, potrivit unui studiu Ipsos MORI contractat de grup britanic care opereaza Provident Financial Romania. Acesta este cel mai ridicat procent dintre cele sapte tari in care a fost reaizat sondajul.
Desi au toata deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii romani sustin ca actualul context socio-economic ridica mai multe bariere antreprenorilor decat in trecut - mai bine de doua treimi din respondenti (67%) fiind de aceasta parere.
Totodata 55% dintre romanii din Generatia Z considera ca accesul greoi la finantare le limiteaza oportunitatile de a fi mai implicati in dezvoltarea unui proiect antreprenorial iar doua treimi dintre cehi (63%) impartasesc aceeasi opinie.
In ceea ce priveste banii ramasi dupa plata facturilor si acoperirea cheltuielilor esentiale, majoritatea tinerilor romani ar economisi pentru vacante (43%) ori alte cheltuielili care ar putea aparea (40%).
Tinerii romani ar cheltui banii ramasi si pe produse pentru casa (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru iesiri in oras (29%).
Daca tinerii romani ar contracta un credit, aproape jumatate ar lua in calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobanzii (47%), urmat de numarul de rate (41%) si de durata de timp necesara acoperirii imprumutului (32%).
Peste jumatate dintre cehi (58%) si mexicani (53%) spun ca dobanda totala este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat in calcul la contractarea unui imprumut.
Un sfert dintre tinerii cehi (25%) si aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputatia furnizorului de credite, atunci cand acceseaza o finantare, in timp ce doar 11% dintre romani iau in calcul acest aspect.
Raportul IPF de Bunastare Financiara este un studiu comandat de International Personal Finance si derulat de Ipsos MORI in Cehia, Ungaria, Mexic, Polonia, Romania, Lituania si Spania.
Ipsos MORI a intervievat un esantion reprezentativ de 3.500 de adulti cu varste intre 18 si 25 de ani, cate 500 din fiecare piata.
Un esantion dintre adultii de 18-25 de ani a fost intervievat, filtrat in functie de varsta, raportat la gen, regiune geografica si statut de munca/ studii. Datele studiului au fost ponderate la proportiile reale ale populatiei corespunzatoare audientei, in fiecare tara. Studiul a fost efectuat printr-o metodologie online intre 29 martie si 15 aprilie 2019.
Foto: rawpixel.com