Traditionalismul bancar goneste clientii catre companiile new-age
companiiconsultantatraditionalismbanciclienti
Chiar daca increderea in banci s-a mai imbunatatit, clientii simt ca bancile nu le ofera avantaje semnificativ diferite, comparativ cu noile tipuri de banci si companii bazate pe tehnologie, nici chiar atunci cand se discuta despre furnizarea de consultanta financiara.
Unul din trei clienti bancari cred ca furnizorii alternativi de servicii bancare sunt in mai mare masura capabili sa-si consilieze clientii cum sa-si conduca afacerile si cum sa-si atinga obiectivele financiare decat bancile traditionale, potrivit unui studiu al EY.
In ceea ce priveste serviciile de baza, bancile traditionale au performante mai bune precum reteaua de agentii si disponibilitatea bancomatelor. Cu toate acestea, ele dar sunt foarte vulnerabile pe zonele cu cel mai mare potential de crestere.
Este o oportunitate reala de business pentru furnizorii alternativi de a domina oferta digitala, de a personaliza experienta cu clientii si de a deveni furnizori principali de servicii financiare.
Aproximativ o treime din clientii bancari si-au contactat banca cu privire la o problema in ultimele 12 luni. Dintre acestia, 25% s-au declarat foarte multumiti, 42% multumiti si 33% mai putin multumiti de modul in care a fost solutionata reclamatia lor.
Dintre clientii care s-au declarat foarte multumiti de procesul de solutionare a reclamatiei, 58% au generat business suplimentar cu banca, in timp ce 32% dintre clientii foarte nemultumiti si-au inchis o parte sau toate conturile la respectiva banca.
Desi, pentru moment, Romania nu este inclusa in studiu, suplimentul est-european poate fi interesant si pentru decidentii din sistemul bancar romanesc.