Volksbank va plati daune morale clientilor
volksbankclienticomisionbancadaune
Volksbank este obligata sa acorde clientilor daune morale pentru prejudiciile suferite din cauza clauzelor abuzive din contractele de credit, dupa ce au fost castigate irevocabil trei procese, a anuntat avocatul Avram Codrut, citat de Agerpres.
Sentintele irevocabile au fost pronuntate pe data de 15 aprilie de Tribunalul Bucuresti, fiind primele de acest gen din Romania, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.
"Prin aceste sentinte au fost mentinute solutiile instantei de fond, in care au fost constatate nule absolut, in baza Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, clauzele privind: comisionul de risc, redenumit ulterior comision de administrare credit, modificarea unilaterala de catre banca a nivelului dobanzii creditului, declararea scadentei anticipate fara a se specifica motivul, perceperea de sume de bani suplimentare neprevazute in contract", se arata in comunicat.
Astfel, Volksbank este obligata sa dea inapoi clientilor banii incasati in contul acestor comisioane, din momentul incheierii contractului, la care se adauga sumele aferente dobandei legale.
In plus, banca este obligata sa nu mai incaseze aceste sume pe viitor si sa perceapa, pe perioada derularii contractului, dobanda fixa prevazuta in contractul initial.
Potrivit deciziei instantei, starea de teama si de stres resimtita de consumatori in urma transformarii ratei dobanzii din fixa in variabila si starea de revolta referitoare la sumele ridicate percepute de banca "reclama o reparatie baneasca, sub forma acordarii de daune morale", se mai arata in comunicat.
Cele trei sentinte ar putea deveni un precedent important, avand in vedere ca in acest moment se afla in curs de judecata mai multe astfel de procese, intentate de clientii unor banci impotriva institutiilor bancare respective.