10% dintre romani renunta la o plata online cu cardul dupa ce o initiaza. Cre sunt motivele
plata onlinestudiunetopia mobilpayantonio eram
Circa 10% dintre romanii care au inceput o tranzactie online in ultimele 6 luni, nu a dus-o la bun sfarsit, potrivit unui studiu realizat de Netopia mobilPay, lider local in domeniul microplatilor cu telefonul mobil si unul dintre cei mai importanti procesatori de plati online prin card.
"Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealalta parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet", a declarat Antonio Eram, directorul executiv al Netopia.
Potrivit cercatarii, unu din cinci respondenti declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca, pur si simplu, doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.
Alte motive stau la baza nefinalizarii unei comenzi in mediul virtual:
- 11% dintre respondenti nu au finalizat tranzactia deoarece nu au incredere in acest sistem de plata, au ales metoda de plata gresita sau nu vor sa isi introduca datele personale;
- 5% au vrut doar sa vada cum se procedeaza la plata prin card pe internet si, respectiv, acelasi procent de respondenti arata ca nu au avut cardul la ei si ca au fost nevoiti sa abandoneze comanda;
- 4% au ramas fara conexiune la internet sau fara baterie la laptop;
- 2% nu au stiut ce inseamna CVV2 (codul de securitate din trei cifre tiparit pe spatele cardului) si au introdus, in locul acestuia, PIN-ul cardului (numarul personal de identificare al cardului) si, totodata, acelasi procent de persoane chestionate nu a reusit sa finalizeze tranzactia intrucat nu detineau un card;
- 10% nu au dus pana la capat o tranzactie pe internet pentru ca a omis sa completeze toate campurile de plata;
Practic, nici unul dintre motivele care au stat la baza nefinalizarii tranzactiilor cu cardul nu este legata de dificultatea procesului de plata online, functionarea acestuia realizandu-se in conditii optime si de securitate deplina.
Adoptia platii online cu cardul a crescut considerabil in ultima perioada, dat fiind faptul ca piata de profil va atinge 5 milioane de tranzactii in acest an, de la 3,8 milioane in 2011, potrivit Netopia.