Actiunile Sony au scazut la minimul ultimilor 32 de ani din cauza pierderilor nete uriase
sonypierderi netequalcommapplevaio
Actiunile Sony Corp. au scazut cu peste 7% in ultima sedinta de tranzactionare de pe bursa din Tokyo, atingand minimul ultimilor 32 de ani. Compania a inregistrat pierderi nete uriase in ultimul an fiscal, de 5,7 miliarde de dolari.
Producatorul PlayStation si al Walkman nu a mai inovat in ultimii ani, pierzand prim-planul. Companiile momentului, in industria de electronice, sunt Apple si Samsung.
"Nu vad nimic pozitiv acolo (la Sony - n.r.). Nu exista nimic care sa justifice cumpararea actiunilor", a declarat un broker american pentru agentia Reuters.
Pentru acest an, Sony a prognozat ca va vinde 33 milioane de smartphone-uri. Compania foloseste procesoare Qualcomm in dispozitivele sale mobile, iar principala prioritate a producatorului de semiconductori este Apple. Sony nu va avea de unde cumpara suficiente procesoare pentru a atinge acest obicetiv.
Ne e dor de Sony!
Faptul ca Sony a fost o super companie de electronice nu poate fi contestat. Acum insa tot mai multa lume se indoieste de asta. Gigantul japonez pare sa nu isi mai gaseasca calea, spiritul si concentrarea. Lanseaza produse peste produse, din toate gamele, fara a se focusa exact pe cateva domenii prioritare si fara a empatiza mai mult cu clientii. Corporatia japoneza nu mai e lider decat pe cateva piete, desi activeaza pe zeci.
Boala a intrat insa in "oasele" companiei japoneze acum cativa ani buni. Sony a inventat playerul muzical portabil si nu a stiut ce sa faca cu el. In 2001 a venit Apple cu al sau iPod si i-a luat aproape totul de pe aceasta piata. Apoi a pus la punct primul e-book reader, mult inaintea Amazon.com. Nu s-a concentrat insa nici aici si acum de abia mai vinde cateva unitati. Amazon.com vinde in schimb milioane de dispozitive Kindle. Si exemplele ar putea continua cu camerele foto lansate intr-o veselie, dar care niciuna nu exceleaza sau cu laptopurile VAIO, superbe la inceput, dar care ulterior si-au pierdut designul si parca au trecut si ele pe planul doi.