Aplicatiile care iti educa micutul si-l ajuta la scoala
aplicatiieuro gsmiq testgadgeturieducatie
Odata cu inceperea noului an scolar au inceput si grijile legate de invatat si teme, atat in ceea ce ii priveste pe elevi, cat si pe parinti. Dar cum fiecare drum spre succes are nevoie de o mica pauza, relaxarea are si ea un rol important in educatie.
Jocurile pe tableta sunt in continuare preferate de cei mici in pauzele de la invatat si chiar au devenit instrumente de motivare sau recompensa din partea parintilor.
Echipa de specialisti ThePhoneGeeks ai EuroGsm le propune parintilor cateva aplicatii mobile pentru cei mici. Acesta imbina distractia cu invatatul, iar pe site-ul www.eurogsm.ro/thephonegeeks le puteti adresa intrebari pe aceasta tema, si nu numai.
„Aplicatiile educationale au rolul de a simplifica si imbunatati modul de invatare, pentru ca pun la dispozitia utilizatorilor mai multe forme de prezentare a informatiei – text , imagine, video, simulari 2D sau 3D – si ofera un acces facil la informatie”, a spus Dan Badea, reprezentant al ThePhoneGeeks.
Un exemplu de acest tip este aplicatia Learn and Play. Cu ajutorul acestui program cei mici pot invata cum se pronunta anumite cuvinte in limba engleza, fiind asistati de de reprezentarile grafice.
Totodata, aplicatia English for kids with Benny, in care un personaj animat ii ajuta pe copii sa invete cuvinte de baza, cu ajutorul imaginilor, este un alt mod distractiv de a invata limba engleza.
Exista si aplicatii pentru invatarea altor limbi straine, cum ar fi Invata si joaca germana, o aplicatie gratuita cu ilustratii, care va invata utilizatorul cuvintele si modul de pronuntare al acestora in limba germana.
Matematica are sanse sa fie distractiva
„Matematica poate deveni mai distractiva cu ajutorul aplicatiilor mobile precum Matematica pentru pregatitoare II, unde copiii trebuie sa il ajute pe PitiClic cu matematica, sau Kids Numbers and Math, care ii invata pe cei mici sa numere pana la 10 si sa realizeze calcule simple”, a afirmat Radu Boanca, reprezentant ThePhoneGeeks.
Exista insa si aplicatii educationale destinate elevilor din clasele mai mari. De exemplu, Mathematics Formula Reference ii ajuta sa invete formule din algebra, geometrie sau trigonometrie, in timp ce Math Workout permite realizarea operatiunilor aritmetice si testarea cunostintelor de algebra.
„Pentru cei care au un spirit competitiv mai dezvoltat, aplicatia Math Duel permite utilizatorilor sa isi testeze cunostintele de matematica, rezolvand in tandem, de pe acelasi dispozitiv, operatii matematice, sub forma unui concurs”, spun oficialii diviziei.
Aplicatiile mobile incurajeaza si dezvoltarea imaginatiei si a spiritului creativ, astfel ca aplicatia "How to Draw" ii invata, pas cu pas, pe iubitorii artelor frumoase cum sa deseneze diferite personaje si animale, in timp ce "Povestea Creativitatii" este aplicatia care ii invata pe cei mici regulile de baza ale creativitatii si cum sa isi depaseasca limitele.
„Aceste aplicatii reprezinta o forma alternativa de invatamant si pot imbunatati simtitor performantele elevilor, pentru ca apeleaza la o forma mai distractiva de invatat”, a mai spus Radu Boanca.
Puzzle-uri si teste de logica, pentru o minte agera
Pe langa materiile studiate la scoala, este important ca elevii sa isi antreneze creierul cu ajutorul problemelor de logica si perspicacitate, iar in acest scop exista aplicatii ca Teste logice - QI Test sau Brain Lab, care le ofera posibilitatea de a-si testa inteligenta numerica, verbala sau vizuala.
„Chiar si pentru cei mai mici exista astfel de teste, sub forma puzzle-urilor, care sunt foarte eficiente in dezvoltarea gandirii logice a unui copil. Printre aplicatiile de tip puzzle, in romana, se afla Transformarile Regelui Maimuta, prin care cel mic poate invata legatura dintre formele si imaginile unor piese alaturate, in timp ce Potrivirea Generalilor ii invata pe copii sa observe asemanarile si diferentele dintre obiecte”, a completat Alexandra Guna, un alt oficial al companiei.
In ceea ce priveste varsta de la care copiii pot incepe sa le utilizeze, exista aplicatii destinate micutilor de 1-2 ani, precum Vocea Animalelor, insa majoritatea aplicatiilor de acest tip se adreseaza copiilor de 3-7 ani.
„Aceste aplicatii sunt des folosite, mai ales de catre parintii tineri, care au inteles ca si tehnologia joaca un rol important in educatia copilului. Majoritatea aplicatiilor cu caracter educational sunt gratuite, iar cele contra cost nu au un pret foarte mare, ceea ce le face foarte accesibile”, a mai spus Radu Boanca.