Atentie la cine va ofera suport tehnic!
fraude itescrocherii itsuport tehnic
Ca parte a National Cyber Security Awareness Month, Microsoft a publicat rezultatele unui nou studiu global, care dezvaluie ca doi din trei utilizatori au avut experienta unei inselaciuni care pretindea a fi o forma oarecare de suport tehnic, in ultimele 12 luni.
De asemenea, unu din 5 consumatori intervievati au continuat interactiunea potential frauduloasa dupa primul contact, adica au descarcat software, au vizitat un website inselator, au dat escrocilor permisiunea de a le accesa dispozitivul de la distanta sau le-au oferit informatii privind cardul de credit sau alte forme de plata.
Totodata, aproape una din 10 persoane a pierdut bani in urma unei escrocherii de tip suport tehnic.
Dintre cei care au continuat interactiunea frauduloasa, 17% aveau peste 55 de ani, iar 34% aveau varste cuprinse intre 36 si 54 de ani.
In mod surprinzator, 50% dintre cei care au continuat interactiunea apartin generatiilor mai tinere, avand intre 18 si 34 de ani.
Probabilitatea de continuare a interactiunii frauduloase este mai crescuta pentru consumatorii din India (54%), China (35%) si Statele Unite (33%).
In India si Statele Unite ale Americii, una din 5 persoane a raportat pierderi de bani in urma acestor inselaciuni.
Cele mai des intalnite experiente cu escrocheriile de tip suport tehnic au loc in urma descarcarii unor programe software sau accesarii unor website-uri malitioase.
In Statele Unite, 55% dintre cei care au continuat interactiunea frauduloasa au pierdut bani, iar 92% dintre acestia au recuperat cel putin partial sumele pierdute. 58% dintre utilizatorii din China si 67% dintre cei din India si-au recuperat, de asemenea, o parte din sume.
Studiul global s-a desfasurat pe perioada verii anului 2016 si a inclus respondenti din Australia, Brazilia, Canada, China, Danemarca, Franta, Germania, India, Singapore, Africa de Sud, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite.
Metoda "clasica" a escrocheriilor de tip suport tehnic urmeaza un model comun: escrocul telefoneaza acasa unei persoane varstnice, pretinzand ca are un parteneriat cu o companie cunoscuta; pretinde descoperirea existentei unor programe malware, virusi sau alte probleme tehnice pe un computer personal; ulterior ii vinde persoanei varstnice servicii de suport tehnic contra unei taxe.
Indiferent de modul de initiere a inselaciunii sau audienta, scopul escrocului ramane sa foloseasca frica si inselatoria pentru a convinge un client sa solicite ajutor, apoi sa obtina acces de la distanta la dispozitivul clientului si sa-i faca acestuia o oferta frauduloasa de vanzari.
In cele din urma, escrocul ia banii victimei contra unor servicii de suport tehnic ne-necesare si ineficiente, pastrand datele de contact ale acesteia in vederea unor viitoare activitati frauduloase.