Cercetatorii in neurostiinta: Pasiunea pentru produsele Apple este o noua religie
neurostiintareligieappleproduse applebbc
Intr-un documentar, "Secrets of the Superbrands", care a aparut pe canalul de televiziune britanic BBC, cercetatorii in neurostiinta sustin ca fanii Apple vad produsele companiei in acelasi mod in care oamenii religiosi vad obiectele sacre ale cultului lor.
Cum au ajuns oamenii de stiinta la aceasta concluzie? L-au pus pe Alex Brooks, editor la revista World of Apple, intr-un scaner RMI. Apoi i-au aratat produse Apple si altele rivale. De fiecare data cand ii era aratat un produs Apple, activitatea neuronala a lui Brooks crestea. Acelasi lucru se intampla si la oamenii religiosi care vad obiecte ce tin de credinta lor.
"Acest lucru sugereaza ca marile marci din sectorul tehnologic au ajuns sa exploateze zonele creierului care au evoluat pentru a procesa religia", spune un cercetator.
Chiar si Episcopul de Buckingham vede o paralela intre religie si pasiunea pentru marca americana. El a declarat ca magazinul Apple din Covent Garden, Londra, seamana cu o biserica, cu podele de marmura si mici "altare" in care sunt expuse produsele, scrie TGDaily.com.