Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila
de Alexandra Stanescu la 22 Nov. 2017
Urmareste-ne pe Google News
consiliul concurenteiconcurenta telefonie mobila

Consiliul Concurentei a constatat ca operatorii de telefonie au implementat angajamentele asumate in cadrul investigatiei privind o posibila discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor (practicate pe piata de gros fata de nivelul tarifelor serviciilor de terminare a apelurilor autofurnizate), iar acestea au produs efectele urmarite, respectiv au inlaturat ingrijorarile concurentiale care au condus la declansarea investigatiei.

 Autoritatea de concurenta a monitorizat atat implementarea angajamentelor, cat si evolutiile inregistrate si a remarcat o imbunatatire a mediului concurential pe pietele serviciilor de comunicatii electronice mobile, in particular, in cazul serviciilor de telefonie mobila.
 
Astfel, potrivit Consiliului, din decembrie 2015, ofertele comerciale ale Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS includ un volum mai mare de servicii fata de perioadele precedente, aceasta tendinta continuand si in prezent.
 
Numarul de minute nationale incluse in oferte a crescut considerabil, in general, pentru acelasi prag tarifar, operatorii dubland sau tripland numarul de minute nationale, precum si volumul de trafic de date (internet), iar, pentru unele praguri tarifare (in jurul a 10 euro), operatorii au oferit numar nelimitat de minute nationale in limitele unor niveluri de tarif identice sau similare.

 
Conform Consiliului Concurentei, in prezent, ofertele includ un numar de minute (atat on-net, cat si off-net) suficient de mare incat sa acopere si chiar sa depaseasca nevoile medii de comunicare ale utilizatorilor rationali. Se remarca ponderea tot mai mare a ofertelor care nu fac diferentiere intre traficul on-net si off-net, la nivelul operatorilor mobili investigati.
 
De asemenea, s-a constatat o scadere semnificativa a numarului de utilizatori de servicii pe baza de cartele preplatite (pre-paid), in 2015 si 2016, si o crestere a numarului de utilizatori pe baza de abonament (post-paid).
 
Aceasta tendinta poate fi explicata atat prin renuntarea unor utilizatori la folosirea mai multor cartele SIM, de la operatori diferiti, intrucat aceasta practica nu mai este justificata in contextul scaderii tarifelor apelurilor catre toate retele nationale si a cresterii semnificative a volumului beneficiilor incluse in ofertele comerciale, cat si prin migrarea unor utilizatori de servicii pe baza de cartele preplatite catre ofertele atractive de post-paid lansate de operatori pe piata.
 
Comportamentul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila din perspectiva traficului on-net si off-net realizat indica faptul ca acestia nu resimt nicio bariera in realizarea de apeluri. Mai mult, au fost evidentiate indicii privind reducerea barierelor relevante pentru consumatorul de servicii de telefonie mobila.
 
Numarul semnificativ de utilizatori ce se transfera intre operatori arata lipsa unei bariere semnificative la transfer, fapt de natura sa accentueze concurenta dintre operatorii de telefonie mobila.
 
Portarile utilizatorilor de servicii de telefonie mobila din 2015 sunt impartite aproximativ egal intre segmentele preplatite si postplatite ceea ce arata ca exista concurenta pe cele doua segmente de piata.
 
In ce priveste barierele in a initia si termina apeluri off-net, acestea au fost eliminate avand in vedere ca traficul off-net a crescut ca pondere din totalul traficului de voce, de la 14%, in 2014, la 28%, la sfarsitul semestrului al doilea din 2016.
 
Totodata, la nivelul intregii piete, durata medie de convorbire off-net creste de la 1:57 minute la 2:34 minute, devenind egala cu durata medie a unei convorbiri on-net.
 
Consiliul reaminteste ca ingrijorarile concurentiale care au stat la baza investigatiei erau legate de posibilele efecte anticoncurentiale atat asupra concurentei intre furnizorii de servicii de telefonie mobila, respectiv fixa (in ceea ce priveste serviciile convergente fix-mobil), cat si asupra utilizatorilor finali, ca urmare a diferentelor intre nivelul tarifului de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei operate de fiecare companie in parte furnizat pe piata de gros (in vederea realizarii de apeluri off-net - in speta, apeluri in reteaua respectivei companii initiate/originate de catre utilizatorii finali ai altor furnizori de servicii de comunicatii electronice; in acest caz traficul de voce se realizeaza intre retele diferite) si nivelul tarifului serviciului de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei operate de fiecare companie in parte autofurnizat (in vederea realizarii de apeluri on-net - in speta, apeluri in reteaua respectivului operator initiate/originate de catre proprii utilizatori finali; in acest caz traficul de voce nu paraseste reteaua, adica se realizeaza in aceeasi retea).
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa gestionezi conflictele la job: solutii reale pentru IMM-urile din 2025
Companii

Cum sa gestionezi conflictele la job: solutii reale pentru IMM-urile din 2025

today19 Iul. 2025
Trenduri HR 2025: Retentia devine provocarea numarul 1 pentru angajatori
Companii

Trenduri HR 2025: Retentia devine provocarea numarul 1 pentru angajatori

today19 Iul. 2025
Piata cripto atinge un nou record mondial - capitalizare istorica de 4 trilioane de dolari, Bitcoin are sanse sa ajunga la 200.000 de dolari
Economie

Piata cripto atinge un nou record mondial - capitalizare istorica de 4 trilioane de dolari, Bitcoin are sanse sa ajunga la 200.000 de dolari

today19 Iul. 2025
Romania continua sa se imprumute de ordinul miliardelor de euro de pe pietele externe. Dobanzile raman sus, banii sunt scumpi pentru noi
Economie

Romania continua sa se imprumute de ordinul miliardelor de euro de pe pietele externe. Dobanzile raman sus, banii sunt scumpi pentru noi

today19 Iul. 2025
Guvernul Bolojan va folosi drone pentru a scana din aer proprietatile romanilor care nu isi platesc taxele
Ultimele stiri economice

Guvernul Bolojan va folosi drone pentru a scana din aer proprietatile romanilor care nu isi platesc taxele

today19 Iul. 2025
Tensiunile comerciale, obstacol major pentru economia globala. Avertisment clar de la Fondul Monetar International
Economie

Tensiunile comerciale, obstacol major pentru economia globala. Avertisment clar de la Fondul Monetar International

today19 Iul. 2025
Guvernul taie din privilegiile bugetarilor: masurile de reforma aduc echitate fiscala, dar scandalizeaza angajatii la stat
Ultima ora

Guvernul taie din privilegiile bugetarilor: masurile de reforma aduc echitate fiscala, dar scandalizeaza angajatii la stat

today19 Iul. 2025
Locurile de munca vor fi eliminate de AI pana in 2045? Futurologii avertizeaza ca vor fi doar trei meserii care vor supravietui
Companii

Locurile de munca vor fi eliminate de AI pana in 2045? Futurologii avertizeaza ca vor fi doar trei meserii care vor supravietui

today18 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x