Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum s-a descurcat LENOVO in al treilea trimestru al anului fiscal 2012/2013


Cum s-a descurcat LENOVO in al treilea trimestru al anului fiscal 2012/2013
de la 31 Ian. 2013
Cum s-a descurcat LENOVO in al treilea trimestru al anului fiscal 2012/2013
Tags: lenovogrupavansprotectiebusinessvenituri

Grupul Lenovo a anuntat rezultatele celui de-al treilea trimestru fiscal, incheiat in 31 decembrie 2012. A fost cel mai bun trimestru din istoria grupului Lenovo. Compania a continuat sa creasca mai rapid decat piata in toate zonele, si a obtinut vanzari si profituri record. Lenovo si-a continuat avansul catre pozitia de lider al pietei globale de PC-uri si pozitionarea de jucator global de top in ecosistemul dispozitivelor PC-plus, cu inca un trimestru de vanzari record, de 9.4 miliarde USD, in crestere cu 12 procente fata de aceeasi perioada a anului anterior.


Timp de 13 trimestre consecutiv, Lenovo a fost producatorul de PC-uri cu cea mai rapida crestere. Lenovo a fost de asemenea recunoscut de IDC ca fiind cel mai mare producator global de “dispozitive inteligente conectate”, precum tabletele, PC-urile si telefoanele inteligente. In acelasi timp Lenovo a avut inca un trimestru cu profituri pre-impozitare record 246 milioane USD, ceea ce demonstreaza ca aceasta crestere rapida este obtinuta in conditii de crestere a profitabilitatii.

Profiturile Lenovo din al treilea trimestru fiscal au fost de asemenea un record, la nivelul de 205 milioane USD, in crestere cu 34 procente fata de anul anterior, cu o marja bruta de 11.8 procente. Profitul brut pentru al treilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente fata de anul anterior, pana la 1.1 miliarde USD, in timp ce profitul de exploatare a fost de 243 milioane USD, in crestere cu 26 de procente fata de anul anterior. Castigul de baza per actiune pentru al treilea trimestru fiscal a fost de  1.99 centi USD. Rezervele nete de numerar au fost in 31 decembrie 2012 de 4.2 miliarde USD.

Strategia de Protectie si Atac a companiei a continuat sa aduca rezultate. Aceasta strategie protejeaza cele doua zone de profit ale Lenovo, piata globala de PC-uri pentru companii si piata din China, si ataca cele trei zone cu oportunitati de crestere mare, pietele emergente, piata globala de PC-uri pentru consumatori si produsele din ecosistemul PC Plus, precum telefoanele inteligente, tabletele si televizoarele smart-TV. In acest trimestru, diviziile concentrate pe atac au adus 50 la suta din venituri, o crestere semnificativa fata de acum patru ani, cand compania si-a lansat actuala strategie de business si veniturile acestei categorii reprezentau 32 la suta din total. O alta dovada a echilibrului companiei sunt veniturile diviziei Mobile Internet and Digital Home (MIDH), care includ vanzarile de telefoane inteligente, tablete si televizoare smart TV. Acestea au atins nivelul record de 11 procente din veniturile companiei in acest trimestru, pana la 77 procente de la un an la altul. Si pentru prima data, business-ul telefoanelor smartphone Lenovo a devenit profitabil in China.

In primul trimestru fiscal, livrarile globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 7.9 procente, pana la un maxim istoric al cotei de piata de 15.9 procente*, pe o piata dificila care a scazut cu 7.8 procente fata de aceeasi perioada a anului anterior. A fost al 15-lea trimestru consecutiv in care compania a crescut mai rapid decat industria in ansamblu. Lenovo a castigat cota de piata in fiecare zona,  pe fiecare categorie de produse si in fiecare segment de consumatori.

In timp ce cresterea organica a companiei a continuat sa determine in mare parte succesul Lenovo, grupul a dus la capat asocierea si achizitiile anuntate in trimestrele anterioare, inclusiv parteneriatul strategic cu EMC, care include un joint venture cu divizia Iomega a EMC; achizitia CCE,  o companie PC+ de varf din Brazilia si preluarea Stoneware, o companie de cloud-computing din SUA. Mai mult, compania a raportat ca integrarea tranzactiilor de preluare si fuziune anuntate in ultimii trei ani este foarte avansata si in multe cazuri a depasit ritmul programat.

Recent Lenovo si-a realiniat diviziile de productie si distributie pentru a crea doua grupuri noi: Grupul Lenovo Business, care se va concentra pe PC-uri obisnuite si produse MIDH (tablete, smartphone, smart-TV); si Grupul Think Business, care se va concentra pe produsele Think destinate consumatorilor si companiilor high-end. In prezent, Lenovo este de doua ori mai mare si mult mai diversa decat la infiintarea structurii anterioare, cu peste patru ani in urma. Acea structura era ideala pentru a sustine business-ul Lenovo cand se concentra pe piata chineza de PC-uri si pe piata globala de PC-uri pentru companii. Intre timp, Lenovo a construit o puternica afacere globala, iar schimbarea a fost initiata proactiv pentru a sustine performantele continue pe toate segmentele de consumatori, pentru a anticipa mereu cererea si a sustine viteza, agilitatea si inovatia in business.

Recent incheiatul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas a continuat sa arate ca inovatia este un avantaj competitiv important si un factor de crestere viitoare pentru Lenovo. Compania a obtinut un numar record de 50 de premii la CES, inclusiv mai multe recunoasteri “Best in Show”. O gama robusta de produse inovatoare precum IdeaCentre Horizon – un PC cu ecran tactil de 27 de inci; ThinkPad Helix – cel mai recent laptop Lenovo convertibil destinat profesionistilor; si telefonul smartphone K900 cu procesor Intel sunt bine pozitionate pentru a alimenta cererea de pe piata si a sustine performanta Lenovo.

"Prin aplicarea ferma a strategiei noastre de Protectie si Atac, Lenovo nu a obtinut doar venituri record, profituri si o cota de piata globala record in trimestrul anterior, ci si o crestere solida a vanzarilor de telefoane inteligente si tablete.  Mai mult, au devenit profitabile vanzarile globale de tablete si cele de telefoane inteligente in China," a declarat Yang Yuanqing, presedinte si CEO al Lenovo Group. "Pe masura ce avansam in era PC Plus, Lenovo a construit deja o fundatie puternica. Noua noastra organizatie va oferi structura pentru diversele divizii din acest business si le va duce catre nivelul urmator. Avem incredere ca putem sa castigam prin diferentiere si ca vom fi liderul inovatiei in era PC-Plus."

Lenovo EMEA, al doilea vendor de PC-uri din regiune

Lenovo Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) si-a marit livrarile de PC-uri cu 25.5 procente si a devenit al doilea cel mai mare vendor de PC-uri in regiune, cu o cota de 11 procente, in crestere cu 3.2 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului anterior. A fost primul trimestru in care compania a atins pozitia secunda in regiune. Acest rezultat a fost obtinut in ciuda scaderii industriei de 11 procente in aceasta regiune. Lenovo EMEA a avut vanzari consolidate de 2.3 miliarde, in crestere cu 17 procente fata de aceeasi perioada a anului anterior, ceea ce reprezinta 25 de procente din vanzarile totale ale Lenovo.

Livrarile de PC-uri Lenovo in America de Nord in al treilea trimestru fiscal au crescut cu 11 procente fata de anul anterior, pe o piata care a scazut cu aproximativ sapte procente. In acest context, Lenovo a castigat 1.5 puncte procentuale, pana la o cota record de noua procente. Pentru prima data in America de Nord, Lenovo a obtinut o cota importanta din segmentul produselor high-end, preluand parte importanta din vanzarile de dispozitive convertibile prevazute cu Windows 8 – inclusiv 30 la suta din piata produselor cu pret peste 700 USD, si 45 la suta din piata produselor care se vand la preturi peste 900 USD.

Lenovo China a obtinut venituri consolidate de 4.1 miliarde USD in al treilea trimestru fiscal, in crestere cu 17 procente fata de anul anterior, ceea ce reprezinta 43 la suta din vanzarile globale ale companiei. Strategia PC Plus a alimentat o performanta extraordinara in China, cu o contributie de 83 procente la cresterea veniturilor diviziei MIDH. Compania a obtinut un rezultat important in China prin atingerea pragului de profitabilitate a vanzarilor de telefoane mobile inteligente, pentru prima data. Deja lider de piata in China, cea mai mare piata din lume, Lenovo si-a marit cota in segmentul PC-urilor pana la 36.7 procente, in crestere cu 1.4 pucnte procentuale fata de anul anterior. Livrarile de PC-uri Lenovo in China au crescut cu doua procente fata de aceasi perioada a anului trecut, un rezultat solid pe o piata care a scazut cu doua procente anul trecut.   

In regiunea Asia Pacific/America Latina, Lenovo a obtinut o cota de piata de 11.3 procente in al treilea trimestru fiscal. Pe o piata a PC-urilor care a scazut cu noua procente in ultimul an, Lenovo si-a marit livrarile de PC-uri cu patru procente. De asemenea compania si-a continuat evolutia de lider de piata in Japonia. Vanzarile consolidate in regiune au totalizat 1.7 miliarde USD, ceea ce reprezinta  18 procente din vanzarile globale ale Lenovo, in marje pozitive de profitabilitate.

In segmentul PC-urilor Laptop, livrarile globale ale Lenovo in al treilea trimestru fiscal au crescut cu 9.5 procente fata de aceeasi perioada a anului anterior, ceea ce i-a adus companiei inca 2.6 puncte procentuale la cota de piata care a urcat la 15.8 procente. Piata laptopurilor a scazut cu 8.6 procente in ultimul an fiscal. Laptopurile Lenovo au ramas cel mai mare contributor la vanzarile globale ale companiei, generand 52 procente din veniturile totale Lenovo provenite din vanzari.Vanzarile consolidate de laptopuri Lenovo au totalizat 4.8 miliarde USD, o crestere de opt procente fata de aceeasi perioada a anului anterior. In al treilea trimestru fiscal Lenovo a sustinut o ofensiva de lansari, anuntand o noua familie de dispozitive convertibile cu ecran tactil, optimizate pentru Windows 8: noul IdeaPad Yoga, IdeaPad Lynx si ThinkPad Twist. Lenovo a anuntat de asemenea ThinkPad X1 Carbon Touch, adaugand experienta tactila la acest Ultrabook de business de varf, si ThinkPad Twist, un dispozitiv pregatit pentru oamenii de afaceri, care adauga o noua dimensiune traditionalei tablete convertibile.

Vanzarile consolidate de Desktopuri PC Lenovo la nivel global au crescut cu un procent fata de anul anterior in al treilea trimestru fiscal, pana la 2.8 miliarde USD, sau 30 din vanzarile totale ale Lenovo. Livrarile globale de PC-uri desktop Lenovo au crescut cu 5.8 in aceeasi perioada, fata de trimestrul echivalent al anului anterior, comparativ cu o scadere a industriei cu 6.8 procente. Lenovo a castigat astfel 1.9 puncte procentuale la o cota de piata record de 16.1 procente. In al treilea trimestru compania a prezentat noul IdeaCentre Q190, cel mai mic PC Desktop din lume, si cele mai noi computere all-in-one (AIO) din seria C.

Aflata pe a doua pozitie in clasamentul furnizorilor de tablete si telefoane inteligente din China, divizia MIDH a Lenovo continua sa creasca rapid. Cu vanzari consolidate de 998 milioane USD, o crestere  de 77 procente in al treilea trimestru fiscal fata de aceeasi perioada a anului anterior, MIDH a contribuit cu 11 procente la vanzarile totale ale companiei. In ultimul an, Lenovo a castigat 4.7 puncte procentuale pe piata chineza a telefoanelor, avand o cota de 12.3 procente. Divizia MIDH a devenit de asemenea profitabila in China. In al treilea trimestru fiscal Lenovo a anuntat ca va incepe sa vanda telefoane inteligente in Rusia, dupa ce a facut acest pas in India, Indonezia, Filipine si Vietnam. Aceste cinci tari plus China reprezinta 44 procente din populatia lumii, si ii asigura companiei o prezenta puternica in aceste economii emergente.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016