Cum sa faci un audit SEO pentru website-ul tau
optimizare seotestare vitezaalegere tagurimotoare de cautareindexare continur
Pentru ca optimizarea SEO stabileste succesul sau esecul site-ului tau, iar regulile in online se schimba rapid, pentru ca tehnologia evolueaza, trebuie sa fii tot timpul la curent cu noutatile sau sa angajezi un expert care sa se ocupe de modernizarea site-ului.
Cea mai simpla cale pentru imbunatatirea optimizarii SEO a website-ului tau este sa faci cateva modificari simple. In timp ce construirea de backlink-uri, o alta modalitate pentru o buna performanta SEO, dureaza prea mult, exista alte cateva trucuri care necesita doar cateva ore de efort.
Este indicat ca o data la cateva luni sau poate chiar mai des sa organizezi un audit SEO pentru a-ti imbunatati website-ul. De aceea, iti recomandam sa urmezi pasii urmatori:
1. Verifica optimizarea tag-urilor
Poti incepe auditul SEO raspunzand la urmatoarele intrebari si incercand sa descoperi punctele slabe si sa le imbunatatesti:
.Tag-urile mele sunt cautate de cititorii fideli ai site-ului, dar se afla si printre primele cautari in Google?
.Contin tag-urile mele cuvinte cheie relevante pentru SEO si includ nume de branduri?
.Sunt tag-urile mele mai scurte de 65 de caractere?
.Continutul descrierii tag-urilor (care apare sub titlul articolelor atunci cand cauti un cuvant pe un motor de cautare) este interesant si ii determina pe cititori sa citeasca textul in intregime?
2. Verifica link-urile sau paginile sterse
Atunci cand stergi continut de pe website-ul tau, tag-urile raman indexate in Google, iar cititorii care cauta un text pot ajunge pe site-ul tau unde vor gasi o pagina goala. Paginile goale stau in calea performantei tale SEO, asadar, trebuie sa identifici astfel de probleme din timp.
3. Asigura-te ca site-ul tau este indexat de motoarele de cautare
Cum spuneam anterior, trebuie sa te feresti de indexarea paginilor disparute din site-ul tau in motoarele de cautare, insa asta este cea mai mica problema a ta. Cel mai important este sa te asiguri ca aceste programe automate iti pot accesa site-ul si pot indexa continutul. Orice tip de probleme aparute pot impiedica acest aspect, cum ar fi fisiere instalate necorespunzator, continut piratat, fotografii copiate, etc.
4. Examineaza-ti site-ul prin comparatie cu competitorii
Dupa ce ai verificat elementele de baza, trebuie sa verifici backlink-urile website-ului tau. Asa cum tu poti da link unei publicatii, pentru a o ridica in indexarea motorului de cautare, si acea publicatie iti poate da tie link, fara sa te ajute cu nimic. Un link te ridica in indexarea in motoarele de cautare in functie de cine ti-l ofera (numarul de cititori, continut calitativ, etc).
5. Testeaza viteza site-ului
Pentru buna functionare a site-ului tau este indicat sa testezi viteza acestuia, dar si timpul de incarcare al paginilor.