Electronicele vor depasi pragul de 1.000 miliarde de dolari
electronicesmartphonetabletatelevizoareprodusehigh techvanzarifinanciar
Vanzarile de produse electronice vor trece de 1.000 miliarde de dolari anul acesta. Principalii piloni de vanzari ai acestei industrii vor fi India si China, in timp ce consumatorii din SUA si Europa Occidentala isi reduc cheltuielile pentru produse high-tech.
Tarile in curs de dezvoltare precum China si India vor face ca in acest an vanzarile globale de produse electronice de larg consum sa treaca, pentru prima data, peste pragul de 1.000 miliarde de dolari, pe masura ce consumatorii din SUA si Europa Occidentala isi reduc cheltuielile pentru high-tech.
Tarile in curs de dezvoltare, responsabile pentru 46% din vanzari
Potrivit unui studiu realizat de GfK Boutique Research si prezentat in avampremiera Consumer Electronics Show, care va incepe marti la Las Vegas, tarile in curs de dezvoltare vor fi responsabile pentru 46% din vanzarile totale de gadgeturi in 2012, fata de 37% in urma cu patru ani.
Potrivit analistilor, in 2012 vanzarile globale de produse electronice se vor ridica la 1.038 miliarde de dolari, in crestere cu 5% fata de 2011. Comparativ din 2010, in 2011 vanzarile globale de produse electronice au crescut cu 8%.
Vedetele anului - tabletele si telefoanele inteligente
GfK se asteapta ca smartphone-urile si tabletele sa fie cele mai bine vandute produse la nivel global, in defavoarea altor categorii de dispozitive. "Vom vedea ca majoritatea categoriilor de produse vor incetini sau vor inregistra o contractie pe masura ce smartphone-urile si tabletele vor atrage cea mai mare parte din cheltuielile de consum", a declarat directorul de cercetare de la GfK, Steve Bambridge.
Consumatorii din China si alte state asiatice in curs de dezvoltare, din America Latina si Europa de Est, sunt interesati sa cumpere produse hight-tech pe masura ce se apropie de standardele de viata ale clasei de mijloc.
In schimb, vanzarile de gadgeturi in SUA, Japonia si Europa Occidentala stagneaza. Potrivit NPD Group, vanzarile de produse electronice in SUA au scazut cu 5,9% in perioada sarbatorilor de sfarsit de an, pe masura ce vanzarile de smartphone-uri au canibalizat vanzarile de camere foto, dispozitive de navigare GPS si televizoare.