Flanco: Social TV-ul va deveni in urmatorii cinci ani principalul tip de televizor achizitionat de romani
flancosocial tvtelevizoarefacebooktwitter
Retailerul electroIT Flanco esdtimeaza ca peste cinci ani social TV-ul va deveni principalul tip de televizor achizitionat de romani.
Potrivit companiei, cumparatorul roman petrece peste 4 ore zilnic in fata televizorului, dar este, in acelasi timp, si pasionat de prezenta pe retelele de socializare online, alocand in medie, peste 4 ore navigarii pe internet.
"Estimam ca intr-un an, 3 din 10 televizoare vandute in Flanco sa fie televizoare , iar in urmatorii cinci ani, acest segment sa devina unul dintre cele mai cautate tipuri de produse in reteaua noastra", a declarat Catalin Marin, Product Management Director la Flanco.
Televizoarele "sociale" permit comunicarea in timp real pe retelele sociale (Facebook, Twitter, Google Talks etc.) direct prin intermediul televizorului, cu ajutorul unor aplicatii dedicate (widget-uri). Caracteristica social TV se regaseste in specificatiile producatorilor sub numele de Smart TV sau Internet TV.
Conform statisticilor prezentate de Flanco, in Romania exista circa cinci milioane de conturi Facebook si 50.000 de conturi Twiter, iar majoritatea utilizatorilor acestor retele sunt si primii care adopta tehnologia social TV. Accesul la servicii disponibile pana acum doar prin intermediul PC-ului deschide apetitul romanilor pentru acest segment de televizoare. "Astfel, daca in 2010 segmentul de social TV era aproape inexistent, evolutia televizoarelor cu tehnologie de conectivitate la Internet a fost puternic vizibila in piata in 2011, cota acestui segment inregistrand in anul 2012 valoarea de aproximativ 15%, in piata televizoarelor cu ecran plat", se arata intr-un comunicat al Flanco.