Compania de cercetare Gartner noteaza ca, “pana in 2017, 65% dintre aplicatiile care ruleaza in prezent pe versiuni proprietare vor fi migrate catre servere x86 (in principal Linux).” In perioada de tranzitie insa, tocmai pentru ca au nevoie vitala de siguranta si continuitate operationala, companiile au acum la dispozitie o serie versatila de optiuni integrate din care sa aleaga pentru propriile sisteme critice.
Prin proiectul “Odyssey”, HP si-a propus sa redefineasca viitorul operarii mission-critical printr-un program de dezvoltare de servere care sa unifice arhitecturile bazate pe UNIX si serverele x86 si care, astfel, sa permita clientilor sa-si aleaga optiunea cea mai potrivita pentru nevoile lor tehnice fara a face nici un compromis la nivel de putere de calcul.
Camionul HP Odyseey, tehnologie pe roti
Aceasta calatorie este demonstrata de camionul Odyssey, al carui rol este acela de a arata companiilor ca au optiuni tehnologice reale pentru operatiunile lor mission-critical si ca HP ii poate ajuta in propria calatorie catre urmatorul nivel de performanta. Astfel, pe de o parte, HP isi intareste seria de servere i4 Integrity cu sistem de operare HP-UX lansand modele care au incorporate noile generatii de procesoare Intel Itanium, iar pe de alta parte, compania isi prezinta noile servere DL980 si SG pentru Linux, in anticiparea MCx86, generatia urmatoare de servere.
Printre beneficiile cele mai importante ale serverelor HP-UX cu sisteme bazate pe procesoare Itanium se numara o performanta de trei ori mai buna, costuri de proprietate cu pana la 33% mai mici si un consum energetic cu 21% mai mic datorita standardului Energy Star. Cat despre viitorul reprezentat de serverele MCx86, acestea vor atinge niveluri mult mai inalte de scalabilitate si flexibilitate, la costuri mai mici, spun expertii HP.
Mission-critical
Trecerea catre aceasta noua generatie de servere este posibila prin intermediul noilor DL980, servere puternice, sustinute de solutii Serviceguard pentru Linux special concepute pentru protejarea incarcaturilor de lucru critice. La acestea se adauga serviciile tehnologice HP, care ofera suport si protectie 24/7 pentru aplicatiile si platformele mission-critical ale clientilor.
"Una din activitatile intreprinse de HP este aceea de a furniza solutii IT intr-o noua maniera; IT-ul in sine devine foarte complex; oamenii nu au timp sa seteze fiecare echipament. Va propun o analogie simpla: o masina este fabricata din mai multe componente (cauciucuri, caroserie, scaune, geamuri, portiere etc) - cumparam masina in functie de cauciucuri? Nu. Cumparam o masina de familie sau o masina sport. Asta vrem sa ii oferim clientului: solutii de convergenta, diferite tipuri de solutii, optimizate pentru diferite moduri de lucru. Nu credem ca o solutie este valabila pentru toate problemele", a declarat Stefan Grohe, specialist HP (foto jos, prezentare).
Galerie foto, sursa: Manager.ro