Microsoft ar trebui sa ieftineasca tableta Surface
microsofttabletapreturimicrosoft surfacevenituriprofituri
Potrivit IDC, Microsoft a vandut 900.000 de tablete Surface in al patrulea trimestru. Astfel, Microsoft se situeaza in spatele Apple si Samsung, dar in fata unor rivali precum Barnes & Noble si Asus.
Tinand cont de lipsa de popularitate a sistemului Windows care ruleaza pe tableta Surface, cea mai buna sansa a Microsoft de a concura cu Amazon Inc (Kindle Fire), care ocupa pozitia a III-a in clasament, este sa reduca pretul la Surface.
Microsoft trebuie sa ia aminte de la Amazon si sa diminueze preturile. Multi analistii presupun ca cel mai mare site de comert electronic din lume se descurca foarte greu cu banii, din cauza produselor Kindle si Kindle Fire. Kindle HD Wi-Fi costa 269 dolari. Versiunea cu 4G costa 449 dolari. Cea mai modesta tableta Surface RT costa 499 dolari, in timp ce Pro Surface te usureaza de 899 dolari. Microsoft a practicat aceste preturi pentru a genera venituri, dar nu dispune de preturi competitive, care "sa vanda" produsele respective, pe o piata in care consumatorul a spus un singur lucru: nu ma intereseaza tableta Surface, mai ales datorita pretului!
Au existat situatii precedente in care Microsoft a folosit preturile scazute pentru a castiga o cota de piata puternica. Cand Microsoft a lansat primele versiuni ale consolei Xbox, in urma cu zece ani, nimeni nu credea intr-un produs care sa concureze cu Sony si al sau PS2. Dupa cativa ani de urcusuri si coborasuri, Xbox a devenit in sfarsit lider al industriei consolelor.
Principalul motiv pentru care Microsoft ar trebui sa ieftineasca tabletele Surface este legat de faptul ca aceasta companie nu vinde produsele similare celor de la Apple si Amazon. Amazon nu obtine profituri de pe urma Kindle, dar se bucura de castiguri majore din vanzarea de continut pentru respectiva tableta. Microsoft nu are un asemenea produs. De asemenea, Apple, ofera zeci de mii de aplicatii care functioneaza pe iPad.
Daca Microsoft doreste sa ramana in liga producatorilor de tablete, trebuie sa genereze un magazin de continut si aplicatii. De asemenea, cine ar investi 3.500 de lei intr-o tableta, la nivelul veniturilor din Romania?