Nintendo a realizat un profit trimestrial de 210 milioane dolari, dupa ce a vandut 1,95 milioane console Wii U
nintendowii uconsolejocuri videosmartphone-uritablete
Nintendo a realizat un profit operational de 210 milioane dolari in al treilea trimestru fiscal, pe masura ce vanzarile unitatilor Wii U au crescut in sezonul sarbatorilor de iarna. Profitul net al Nintendo a ajuns la 93 milioane dolari. Nintendo a vandut 1,95 console Wii U intre octombrie si decembrie 2013, o majorare considerabila fata de cele doua trimestre anterioare, dar cu 36% mai putin decat in urma cu un an, cand a fost lansat terminalul respectiv.
Consola portabila 3DS a continuat sa inregistreze vanzari bune, cu 7,76 milioane unitati comercializate in trimestrul amintit; 3DS a fost cea mai vanduta consola de jocuri video in SUA, la nivelul lui 2013, afirma reprezentantii Nintendo.
Nintendo a vandut 5,86 milioane Wii U la nivel global, 2,41 milioane unitati din acestea fiind comercializate in actualul an fiscal.
Compania are un target de 2,8 milioane console pana in luna martie 2014, dupa ce initial a estimat ca va vinde 9 milioane unitati.
Chiar daca obiectivul Nintendo pare usor de atins - vorbim de o diferenta de 339.000 console - este posibil ca producatorul de console si jocuri video sa intampine probleme: Nintendo a vandut doar 460.000 unitati in cele sase luni "obisnuite" premergatoare T3, care nu au beneficiat de garantia exploziei cumparaturilor de sarbatori.
La inceputul lunii, scrie TheVerge.com, Nintendo a avertizat ca va inregistra a treia pierdere financiara anuala consecutiva, dupa ce estimase ca va reveni pe profit.
Chiar daca Nintendo a obtinut un profit in trimestrul analizat si pierderea operationala se situeaza la 15,3 milioane dolari pentru intreg anul, Nintendo estimeaza o pierdere de 323 milioane dolari in ultimul trimestru al anului; in aceste conditii, Nintendo va pierde in 2013 suma de 339 milioane dolari.
In ciuda sfaturilor analistilor, care spun ca Nintendo ar trebui sa ofere francize si pentru alte dispozitive mobile, dincolo de clasicele sale console, directorii companiei au sugerat ca nu vor apela foarte mult la smartphone-uri si tablete.
Potrivit Nikkei, Nintendo vrea sa lanseze unele mini-jocuri pe platformele mobile in scopuri de marketing; acest zvon a fost negat insa de cei de la Nintendo.