Numarul de conexiuni la Internet afectate de incidente de securitate s-a redus la jumatate
incidente de securitateconexiuni internetancom
In 2014, 8.836.821 de conexiuni la internet din Romania au fost afectate de incidente de securitate, in scadere cu 50% in comparatie cu anul 2013.
Raportul Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) arata ca cele mai multe incidente s-au inregistrat in Bucuresti si in judetele Constanta, Dolj si Teleorman.
Din totalul de conexiuni afectate de incidente, cele mai multe au fost consemnate pe segmentul de telefonie mobila (aproape 4,4 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de internet mobil (aproape 3 milioane de conexiuni), retransmisia programelor audiovizuale (aproximativ 840.000), serviciile de telefonie fixa (circa 440.000 de conexiuni) si internet fix (aproximativ 340.000 de conexiuni afectate/serviciu).
359 de incidente cu impact semnificativ au afectat, anul trecut, securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, numarul total de conexiuni afectate fiind cu peste 50% mai mic fata de cel din 2013.
Potrivit furnizorilor de servicii electronice si de comunicatii, un incident de securitate a afectat, in medie, 24.615 de conexiuni, de trei ori mai putine decat in 2013.
Totodata, durata medie a unui incident a fost de patru ore, iar durata totala a incidentelor a fost de 1.420 de ore.
Aproape 23% dintre incidente au avut cauze interne ale furnizorilor de comunicatii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea si operarea gresita a echipamentelor), majoritatea de peste 77% fiind determinate de factori externi (intreruperea alimentarii cu energie electrica sau sectionarea accidentala a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.).
Aproximativ 45% dintre incidente au fost cauzate de probleme de alimentare cu energie electrica.
In iunie 2014, au fost raportate cele mai multe incidente semnificative (55 din cele 359), majoritatea fiind generate de intreruperi in alimentarea cu energie electrica.
In acelasi timp, 96% dintre incidentele raportate ar fi putut impiedica sau perturba apelurile de urgenta la 112, dat fiind ca majoritatea incidentelor au vizat serviciile de telefonie mobila.
Cu toate acestea, utilizatorii au putut apela numarul de urgenta daca zona din care au initiat apelul era acoperita de alt furnizor de telefonie mobila sau de alte statii de baza din retea, neafectate de incident.