Exista insa si exceptii. Erin Canton, care a lucrat la MobileMe, este unul dintre angajatii care l-a vazut cu alti ochi pe Steve Jobs.
Erin Canton a scris pe blogul Medium un "avertisment" pentru directorii executivi: "Sa nu va comportati ca Steve Jobs!", a atentionat fosta angajata a Apple.
Potrivit acesteia, Steve Jobs era "cam necioplit".
Cand a inceput sa lucreze la Apple, povesteste femeia, Jobs i-a luat-o inainte la o coada, pentru a-si cumpara sushi de la restaurantul Apple. Aceasta a fost prima purtare "nepotrivita" a lui Jobs.
A doua lovitura a survenit atunci cand Jobs i-a facut "cu oua si cu otet" pe angajatii MobileMe (echipa din care facea parte si Erin Canton), din cauza esecului unei lansari de produs.
MobileMe era un serviciu de email, care costa 100 dolari pe an. A fost un esec. Nu a functionat si emailurile s-au pierdut.
Reactia lui Jobs vizavi de MobileMe este "binecunoscuta" datorita povestii lui Adam Lashinsky. Jobs i-a adunat pe angajatii MobileMe in sala mare de conferinte a companiei Apple si, potrivit lui Lashinsky, a spus: "Ati stricat reputatia APPLE... Ar trebui sa va urati reciproc, deoarece v-ati dezamagit unii pe altii".
Dupa aceste vorbe grele, l-a inlocuit pe seful MobileMe, chiar la fata locului! Ce a vrut sa spuna Jobs? Fa-ti treaba bine, altfel vei fi dat afara!
Aceasta poveste confirma insa ca Jobs era un tip dintr-o bucata, care se baza pe rezultate, nu neaparat pe munca depusa. Canton are alta poveste: "A fost vina lui ca lansarea MobileMe s-a soldat cu un esec, nu a noastra".
"I-am spus din timp sefului ca nu avem incredere in acest produs. Era mediocru, dar Apple a vrut sa-l lanseze cu surle si trambite".
Lansarea a fost un esec. Echipa a stat toata noaptea sa repare bug-urile. Cand au terminat munca, au mers in sala mare, unde au fost "atacati" de Jobs.
"A stat in fata noastra, a urlat la noi, ne-a spus ca ar trebui sa ne uram intre noi, sa fim suparati unii pe altii, ca am fi putut face o lansare minunata si s-a plans ca nu ne-am dat silinta", spune Erin. "A fost cel mai "bun" discurs motivational din lume...".
Din cauza faptului ca nu a ascultat echipa MobileMe, care l-a avertizat ca produsul va fi un esec, Erin spune ca vina i-a apartinut in totalitate lui Steve Jobs.
Morala povestii, din perspectiva fostei angajate a Apple? "Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru produsul tau este sa permiti staff-ului sa iti spuna adevarul despre acesta si chiar sa asculti sfaturile angajatilor".
Dar vorba aceea, de morti numai de bine!