Picasso, obiect de studiu la Apple
cursuriapplebeats electronicssteve jobslegiconcurentasisteme de operare windows
The New York Times a aruncat o privire asupra programului discret de training cunoscut drept "Apple University".
Recrutii sunt incurajati sa se inscrie la noile cursuri ale programului conceput de Steve Jobs, pentru a se asigura ca vor fi familiarizati cu istoria si cultura gigantului tehnologic.
Joel Podolny, vicepresedintele departamentului de resurse umane al Apple si fost decan al Yale School of Management, a infiintat programul in 2008.
Printre revelatiile studiate de cei care participa la cursurile Apple se numara urmatoarele:
- Picturile lui Picasso reprezinta o inspiratie uriasa pentru designerii Apple.
"Treci prin mai multe etape, pana cand ajungi sa livrezi un mesaj foarte concis si acest lucru caracterizeaza Apple si tot ceea ce facem noi", a spus o persoana care a urmat cursul "Communicating at Apple", tinut de Randy Nelson de la Pixar.
- In cadrul unui alt curs al lui Nelson, telecomanda Google TV cu 78 de taste este comparata cu cea minimalista de la Apple, care dispune de trei functii (corespunzatoare altora directionale).
Nelson spune ca telecomanda celor de la Google este rezultatul "ingineriei exagerate"; Apple a decis ca o telecomanda trebuie sa aiba trei functii principale si alte secundare.
- Intr-un studiu de caz, este analizata decizia gurului Steve Jobs de a lansa iTunes pentru sistemul de operare Windows; aceasta a dus la popularizarea iPod si iTunes Music Store dincolo de "curtea" Apple.
- Exista un curs pentru noii angajati care vor sosi de la Beats Electronics.
- Participantii vin de la universitati precum Harvard, Yale, MIT si de peste hotare.
- "Chiar si hartia igienica de la toaleta este de calitate", a apreciat un alt participant la cursurile Apple, desi afirmatia sa nu are nicio legatura cu desfasurarea programului educational...
Apple doreste sa pastreze vii toate principiile instituite de raposatul Steve Jobs. Pe masura ce Apple va lansa noi produse si isi va modifica atitudinea pe o piata tot mai agresiva, ramane de vazut cat de bine se vor mai potrivi "legile lui Jobs" cu provocarile concurentei.