STUDIU: Este tot mai dificil pentru clienti sa distinga, in labirintul telefoniei mobile, noile servicii pentru smartphone
studiuclientitarife de datesmartphoneernst & young
Furnizorii de servicii de telecomunicatii mobile vor trebui sa faca eforturi pentru ca oferta lor "sa prinda" la clienti. Consumatorii, chiar si in statele in care exista o cultura a tehnologiei, sunt coplesiti de noile servicii de internet pentru mobil si de formula tot mai complexa a abonamentelor pentru pachetele de date, potrivit noului studiu Ernst & Young (E&Y) - "The Mobile Maze".
Adoptarea rapida de catre consumatori a terminalelor smartphone cu conexiune la internet si a tabletelor reprezinta una dintre cele mai semnificative tendinte manifestate in ultimii ani la nivel social, de business si tehnologic. Utilizatorii de smartphone sunt de doua ori mai dispusi sa foloseasca servicii de date decat detinatorii de mobile traditionale. Cu toate acestea, nici unii nici ceilalti nu-si folosesc terminalele la intregul potential din pricina neclaritatilor privind tarifele de date si din cauza lipsei unor explicatii si sfaturi adecvate din partea operatorilor privind beneficiile noilor servicii si in privinta riscurilor de securitate si de confidentialitate a datelor personale.
Studiul realizat de E&Y arata ca 35% dintre consumatori nu au intentia sa foloseasca browsing-ul web pe mobil, iar 34% au spus ca nici macar nu au auzit vreodata de acest serviciu.
Pe de alta parte, 63% dintre respondenti au declarat ca nu au auzit niciodata de social media, in timp ce 46% au spus ca nu stiu de existenta magazinelor de aplicatii – app stores – ale operatorilor.
Intelegerea tarifelor de date pentru mobil ramane dificila
Din studiu rezulta ca 38% dintre consumatori au incetat sa mai foloseasca "browsing-ul web pe mobil", platile de pe mobil la "punctele de vanzare" (32%), "magazinele de aplicatii ale operatorului" (28%) si "transferul de bani de pe mobil" (28%) deoarece fie au fost prea ingrijorati ca vor cheltui prea mult, fie nu au inteles diversele optiuni de tarifare.
Aproape unu din trei consumatori a declarat fie ca tarifele de date si functionalitatile de mobil ii sunt neclare, fie ca pur si simplu nu intelege diferitele optiuni dintre care poate alege. Privind in perspectiva, consumatorii mai varstnici intampina cele mai mari probleme in intelegerea tarifelor: doar 46% din cei cu varsta cuprinsa intre 46 si 65 de ani au spus ca inteleg tarifele, comparativ cu aproape 70% dintre consumatorii tineri (18-24 de ani).
Consumatorul se simte slab informat in privinta noilor servicii pentru mobil
46% dintre respondenti simt fie ca furnizorii lor de servicii nu le comunica eficient ofertele de noi servicii, fie nici macar nu stiu daca acestia o fac sau nu. Aceasta reprezinta o bariera importanta pentru adoptarea noilor servicii - 40% dintre utilizatori spun ca ar incerca mai devreme serviciile de plati prin mobil daca ar intelege mai bine beneficiile acestui serviciu.
Chiar si in pietele avansate in intelegerea si adoptarea tehnologiei, consumatorii se confrunta cu neclaritati. In SUA (64%) si Olanda (52%), majoritatea utilizatorilor nu reusesc sa inteleaga eficient tarifele de date, ceea ce sugereaza ca ofertele de servicii de date existente in prezent trebuie regandite.
Studiul "The Mobile Maze" a fost realizat pe baza interviurilor cu 6.000 de consumatori din 12 tari.