De asemenea, Windows inregistreaza o crestere importanta in Europa, cu precadere in Marea Britanie si Italia, actiunile sale majorandu-se cu 5,9% si 13,9% - in crestere de la 2,2% si 2,8%, valoare inregistrata in urma cu un an.
Dominic Sunnebo, director in cadrul Kantar Worldpanel ComTech, explica: "La sfarsitul lui 2012, tabloul global al sistemelor de operare arata ca Android se afla in fruntea clasamentului, desi rata sa de crestere a inceput sa fie mai lenta".
"Cresterea se situeaza sub asteptarile celor de la Microsoft, dar Windows Phone incepe sa dobandeasca o cota de piata respectabila pe pietele europene. Totusi, performanta sistemului de operare in China si SUA ramane nesatisfacatoare. In situatia in care acestea reprezinta cele mai mari piete pentru smartphone-uri din lume, Microsoft se va confrunta cu numeroase provocari in 2013".
iOS continua sa evolueze excelent in Statele Unite ale Americii, detinand jumatate din piata de smartphone-uri. De asemenea, Apple a cucerit doua treimi din piata japoneza de telefoane inteligente.
Potrivit lui Sunnebo, "in randul producatorilor de telefoane mobile, Samsung detine 35% din piata britanica, ocupand primul loc, in ciuda faptului ca Apple ii "sufla in ceafa" cu o cota de 32%. Nokia inregistreaza, de asemenea, o crestere in Marea Britanie, vanzarile sale de smartphone-uri ajungand la o cota de 6,2% - vanzarile Nokia au crescut cu 50% fata de anul trecut. Intre timp, BlackBerry continua sa mizeze pe lansarea BlackBerry 10; totodata, modelul sau 9320 s-a vandut foarte bine de Craciun; doua treimi din smartphone-urile BlackBerry 9320 au fost cumparate pentru a fi oferite cadou".
Smartphone-urile au reprezentat un cadou ideal de Craciun. BlackBerry 9320 a fost cel mai popular telefon mobil vandut in scopul oferirii drept cadou, urmat de Samsung Galaxy Ace 2 si Apple iPhone 4S. Majoritatea celor care au primit un smartphone cu ocazia sarbatorilor de iarna au avut sub 18 ani si 57% au fost de sex feminin. 1 din 5 smartphone-uri a fost cumparat pentru a fi oferit cadou, in Marea Britanie, la nivelul lunii decembrie. Tesco a reprezentat principalul loc de unde britanicii si-au cumparat smartphone-uri BlackBerry.
Rata de penetrare a smartphone-urilor in Marea Britanie a ajuns la 61% in cel mai recent trimestru. 82% din toate telefoanele mobile vandute in ultimele 12 saptamani au fost smartphone-uri, informeaza cellular-news.com.