Studiu: Managerii romani nu stiu sa conduca eficient o companie
studiumanagericompaniicultura defensivaleadershipmultinationale
Cercetarea Nationala despre Cultura Organizatiilor, intocmita de catre Human Synergistics Romania, arata ca stilul de leadership al managementului companiilor din Romania genereaza o CULTURA DEFENSIVA, care intimideaza initiativa, creativitatea si orientarea spre colaborare si, mai grav, spre clienti. Studiul, in cadrul caruia au fost interogate 150 de companii si peste 1.500 de angajati, indica, in procentaj de peste 90%, o cultura competitiva, care incurajeaza doar castigul personal si imaginea superioritatii. Sa nu uitam cati manageri din Romania isi sculpteaza un cult al personalitatii!
Ron Kaufman, autoritatea globala in Servicii Superioare, spune ca avansul serviciilor este posibil acolo unde se sustine crearea de VALOARE pentru ceilalti.
"Vanzarile in crestere, profiturile mari sau recunoasterea personala nu sunt scopuri rusinoase sau blamabile. Insa perspectiva modului prin care pot fi obtinute trebuie sa fie schimbata. De asemenea, trebuie schimbata perceptia ca a servi, clienti sau colegi, este umilitor. A crea valoare, a asigura servicii superioare care surprind reprezinta un diferentiator puternic pe piata si un motor pentru crestere si dezvoltare. Daca vrei mai mult, trebuie sa oferi mai mult!", a declarat Ron Kaufman.
"Una din greselile de abordare cele mai frecvente este crearea departamentelor de customer service, izolate ca functiune de restul organizatiei, drept interfata care trebuie sa incaseze furia clientilor. Serviciile superioare trebuie insa construite prin implicarea si colaborarea intregii organizatii si prin sustinerea obligatorie si permanenta a top managementului, ca initiator si garant al dezvoltarii culturii serviciilor. Iar aceasta cultura trebuie sa educe, sa antreneze angajatii si sa le ofere mandatul si libertatea de a oferi servicii superioare, cu creativitate, mai ales in situatiile care nu sunt in manual, cu clientul in fata", a completat Kaufman.
Studiul Human Synergistics subliniaza ca rezultate ale acestei culturi defensive, deloc incurajatoare, comportamentul conventional (80%), subordonat (75%), de opozitie (85%) si competitiv (90%). In general, arata cercetarea H. S., acestea sunt incompatibile cu calitatea serviciilor pentru ca ele sunt orientate catre respectarea regulilor, inainte de rezolvarea problemelor, catre lipsa de asumare a propriilor decizii in favoarea respectarii cu sfintenie a "ordinelor" date de sefi, catre lupta impotriva colegilor din echipa sau din alte echipe pentru afirmare personala. Tot acest comportament dauneaza succesului colectiv si servirii clientilor, care au aproape intotdeauna dreptate, dupa cum ne-au invatat manualele de buna purtare in vanzari de produse si servicii.
Cercetarea a interogat manageri si angajati din companii private (45%), listate la bursa (41%), precum si din afaceri de familie si institutii publice, companii multinationale (68%) si romanesti (32%), de la organizatii mici, care au sub 100 de angajati, pana la companii mari, cu peste 5.000 de angajati.
Ron Kaufman va sustine in data de 31 octombrie un eveniment la Bucuresti, "Service Leadership Workshop - Inoveaza, diferentiaza-te si dezvolta organizatia prin Servicii Superioare!". Kaufman se afla pentru prima oara in tara noastra si este expert in transformarea companiilor prin asa numitele Servicii Superioare, un mod avansat de a interactiona cu clientii, de a-i castiga de partea ta si de a-i fideliza. Kaufman consiliaza de peste 20 de ani companii precum
Federal Express, Citibank, IBM, Microsoft si Toyota.
Human Synergistics este lider global in conceperea si publicarea de instrumente pentru dezvoltare organizationala, de la analize individuale, de leadership si de management pana la studii ample de cultura organizationala. H. S. este prezenta la nivel local de noua ani si are un portofoliu de clienti format din peste 400 de companii. Peste 150.000 de angajati din Romania au avut contact cu cel putin unul din instrumentele Human Synergistics.