Top 3 cele mai frecvente greseli pe care le fac antreprenorii
greseli antreprenorioameni de afacericonvorbiri cu clientii
Timpul pe care il petreci cu clientii tai este prea pretios pentru a-l irosi, asa ca trebuie sa ai grija cum il administrezi.
Clientii urasc atunci cand le irosesti timpul, chiar daca in mare parte este vina lor ca acest lucru se intampla, potrivit lui Jeffrey Seeley, director executiv la compania Carew International. Acesta face referire la trei greseli comune pe care le fac antreprenorii atunci cand irosesc timpul clientilor lor.
Iata cele trei greseli pe care antreprenorii le fac atunci cand comunica prin intermediul telefonului cu clientii lor:
1. Transforma convorbirea telefonica intr-o discutie obisnuita
Bineinteles, construirea unei relatii normale cu clientul tau face parte din procesul de vanzare. De asemenea, discutiile obisnuite privind lucruri comune, ajuta clientii sa se simta cat mai in largul lor atunci cand vorbesc cu tine. Insa, trebuie iti stabilesti o anumita limita, deoarece scopul pentru care porti acea conversatie cu clientul este in definitiv o afacere. Nu transforma conversatiile cu clientii in discutii obisnuite de zi cu zi pentru ca risti ca acestia sa creada ca singurul lucru pe care il vrei este sa le pierzi timpul, atat de pretios pentru ei.
2. Incearca sa fie terapeutul clientilor
Este un lucru bun atunci cand un client alege sa iti vorbeasca deschis despre temerile pe care le are in ceea ce priveste afacerile pe care le detine, insa trebuie sa pastrezi aceste conversatii la un nivel de normalitate. Incearca sa conduci discutia in asa fel incat sa nu se transforme intr-o sedinta de terapie, in care clientul tau se plange de problemele pe care le are, iar tu ii gasesti solutii la acestea incercand sa il consolezi.
3. In loc sa poarte o conversatie, fac un interogatoriu
Conversatiile pe care le porti cu clinetii tai trebuie sa fie unele normale, referitoare strict la afacerile pe care le faceti impreuna. Nu il bombarda cu intrebari, deoarece clientul tau se va simti intimidat. Nu iti transforma dialogurile cu clientii in interogatorii asemeni celor de la politie. Discutiile pe care le porti cu cei care fac afaceri cu compania ta trebuie sa fie unele normale, lipsite de tensiune, deoarece nu trebuie sa iti intimidezi clientul pentru a se folosi de serviciile companiei pe care o conduci.