TOP 6: Cum sa nu pierzi timpul in cadrul sedintelor cu angajatii
toptimpmanagerisedinteprogramlaptopuri
Un studiu recent referitor la modul in care managerii isi administreaza timpul a aratat ca acestia petrec o buna parte din programul de lucru in sedinte - in medie 18 ore pe saptamana.
Managerii spun ca intalnirile reprezinta o parte importanta a activitatii lor si ii ajuta sa pastreze o legatura buna cu alti manageri, clienti si angajati. Totodata, daca aceste intalniri sunt prost organizate, ineficienta isi va spune cuvantul. Iata 6 modalitati prin care va puteti asigura ca sedintele sunt productive si nu reprezinta o pierdere de timp:
1. Stabiliti o agenda si respectati-o. Unele sedinte esueaza, deoarece sunt prost planificate sau se distanteaza de subiectul initial al discutiei. Oferiti agenda fiecarui angajat, astfel incat acesta sa stie ce urmeaza sa se intample.
2. Rezervati doar jumatate din timpul alocat pana in prezent sedintelor si respectati intervalul ales. In loc sa organizati o sedinta de o jumatate de ora, concentrati totul in 15 minute. Sedintele se "intind" cat le permite "plapuma".
3. Nu tolerati situatiile in care sedintele incep mai tarziu. Daca aveti de-a face cu intarziati in mod constant, instituiti o taxa simbolica, drept "amenda" pentru cei sositi mai tarziu.
4. Interziceti folosirea telefoanelor mobile sau a laptopurilor in timpul sedintelor - mai ales in timpul celor scurte - pentru a preveni distragerea atentiei participantilor. Daca sedinta se anunta a fi lunga, stabiliti "pauze de email", in care oamenii isi pot verifica mesajele, astfel incat sa nu butoneze telefoanele, in timp ce dumneavoastra vorbiti.
5. Organizati sedinte in picioare - studiile au aratat ca acestea scurteaza si eficientizeaza timpul necesar consultarilor. Pentru unii, aceste sedinte sunt mai relaxante.
6. Daca sedinta presupune interventii practice ale unor angajati, asigurati-va dinainte ca fiecare stie ce are de facut, fiecare stie cand sa intervina si fiecare este pregatit!
(sursa:
glassdoor.com)