Neurologia va motiveaza pentru invatarea limbilor straine
neurologielimbi straineinvatareafaziestudiu
Oamenii care isi motiveaza necunoasterea sau insuficienta stapanire a unei limbi straine afirmand ca n-ar fi inzestrati pentru dobandirea unor astfel de competente nu mai au de acum nicio scuza. O echipa de cercetatori in neurologie de la Universitatea din Cambridge a descoperit ca simplul fapt de a repeta un cuvant nou de cel putin 160 de ori timp de 15 minute permite memorarea lui definitiva.
Echipa coordonata de profesorul Yury Shtyrov a conectat electrozi pe capetele a 16 voluntari sanatosi, pentru a le monitoriza activitatea cerebrala. Ei au inregistrat mai intai pulsurile generate atunci cand voluntarii au ascultat un cuvant cunoscut. Apoi, participantii la studiu au fost pusi sa asculte un cuvant nou, repetat de mai multe ori.
Cercetatorii au constatat ca, la inceput, creierul trebuia sa depuna eforturi pentru a recunoaste cuvantul nou. Insa, dupa 160 de repetitii, pe parcursul a 14 minute, nu se mai putea distinge vreo diferenta intre activitatea cerebrala care se producea atunci cand subiectii ascultau un cuvant nou si aceea corespunzatoare ascultarii unui cuvant familiar.
Realizatorii studiului explica rezultatele prin faptul ca, in urma unei perioade de invatare intense, in cursul careia un cuvant este repetat de pana la 5-6 ori pe secunda, creierul isi formeaza o noua retea de neuroni a carei sarcina este memorarea acelui cuvant.
Ei nu au conceput aceasta metoda, pe care au denumit-o "constraint-induced aphasia therapy" (CIAT), in scopul sprijinirii turistilor sa invete limbile tarilor pe care doresc sa le viziteze, ci pentru a pune la punct un program de ajutorare a pacientilor care sufera de afazie (pierderea totala sau partiala a facultatii de a vorbi si de a intelege limbajul articulat) in urma unui accident vascular cerebral, astfel incat acestia sa isi regaseasca facultatea de a se exprima normal.
Sursa: Express.be