4 moduri prin care un manager istet isi apreciaza echipa
managermanagementcompaniijoburimultinationalevanzari
In ultimii ani, cei mai multi dintre cei care au ramas in companii sunt din ce in ce mai stresati, mai negativisti, cinici si aproape descurajati. Evident, nu peste tot sau nu toti sunt asa, dar, din prisma job-ului pe care il am, cei mai multi cu care iau contact pentru executive coaching sunt din aceasta categorie.
Ei fac parte din categoria celor asa-zisi norocosi ca si-au pastrat job-ul, dar in acelasi timp li se cere mai mult! Si daca se poate mai repede si mai bine!
Ultimele cercetari arata ca exista probleme serioase la locul de munca si anume:
- 65% dintre angajati nu au avut parte de niciun fel de apreciere sau recunoastere in ultimele 12 luni
- in timp ce 80% dintre companiile multinationale au in derulare "employee recognition programs", numai 31% dintre angajati spun ca se simt cu adevarat apreciati pentru ceea ce fac
- numai 8% dintre angajati simt ca managerilor le pasa de ei la nivel personal
- principalul motiv de recunostinta este vechimea la locul de munca. Cat de motivant poate fi acest lucru, intreb eu?
- 70% dintre angajati se situeaza sub nivelul de implicare cerut de job
- numai unui procent de 20% dintre angajati ii place cu adevarat ceea ce face, in timp ce pentru 50% dintre acestia job-ul este un "loc de munca" si atat.
Cu siguranta sunt necesare cateva schimbari, iar acestea se vad atunci cand vin "de sus", adica de la manageri! Ce le-am propus eu managerilor cu care am lucrat si a functionat?
1. Atunci cand apreciati rezultatele cuiva, faceti-o specific si personal, astfel incat celalalt sa stie din ce motiv il felicitati si ca EL este o veriga importanta din intreaga masinarie numita companie. Un email catre cateva zeci de persoane de genul Super!, Good job!, Bravo! etc. nu lasa o impresie prea buna... Folositi prenumele de fiecare data si faceti-o pe cat posibil fata in fata!
2. Fiti sinceri! Nu incercati sa va prefaceti sau sa spuneti cuvinte prea pompoase pentru ca se vede, se simte si... nu tine. Am auzit laude de genul "Esti cea mai tare asistenta din Europa de Sud-Est!" sau "Nici mie nu mi-ar fi iesit un asa super raport!" si credeti-ma, suna mai mult a luare in deradere! Spuneti exact ce aveti de spus, cu cuvintele potrivite fiecaruia in parte si, mai ales, FITI SINCERI!
3. Folositi o metoda potrivita cu cel caruia ii recunoasteti munca. Nu tuturor le place recunoasterea in public sau, mai rau, in timpul unor conferinte ale companiei. Persoanele introverte nu se vor simti niciodata in largul lor sa iasa pe o scena, in fata catorva sute sau chiar mii de colegi si sa primeasca un premiu, oricat de valoros ar fi el.
4. De multe ori actiunea valoreaza mai mult decat cuvintele, chiar si in acest context, al aprecierii muncii angajatilor. Am observat, mai ales in ultimul timp, ca sunt din ce in ce mai multe persoane care prefera ca managerul sa isi petreaca ceva timp cu ele, facand coaching sau mentoring, sau pur si simplu intrebandu-i "de sanatate", decat sa primeasca cuvinte de lauda. De ce? Pentru ca se creeaza o legatura mai puternica intre cei doi, iar acest lucru creste gradul de incredere si duce, evident, la rezultate mai bune!
Sunt sigura ca fiecare dintre voi a observat ca se intampla minuni de-a dreptul atunci cand le aratam celorlalti gesturi de apreciere, eu vin acum si doar va reamintesc! Atat! Pentru ca vad ca lumea e dornica din ce in ce mai mult de astfel de lucruri! Si pentru ca fiecare dintre noi meritam sa fim apreciati!
Dana Burghel
executive & team coach
work-life balance coach
Oblio Learning (
www.obliolearning.ro)
Dana Burghel are o experienta de 8 ani in coaching (executiv, de echipa, personal, sportiv), domeniu in care s-a specializat dupa o serie de functii de coordonare avute in companii romanesti si multinationale, care i-au adus experienta in vanzari, marketing, client service, project management s.a. Abordarea sa in coaching este una pragmatica, focusata pe rezultate concrete iar programele sale sunt construite adaptat, in functie de nevoile fiecarui client.