5 sfaturi pentru managerii care vor sa-si eficientizeze activitatea
sfaturimanageriactivitateeficientasfaturisefi
Nu exista un manager perfect, dar piata actuala implica imbunatatirea constanta a performantelor. Iata cinci sfaturi pentru managerii care vor sa-si eficientizeze activitatea.
1. Esti lider prin exemplu
Cei mai multi manageri au ajuns intr-o anumita functie nu datorita faptului ca ar fi cei mai buni in domeniul lor, ci conform experientei. Aceasta experienta ii determina uneori sa devina lenesi si relaxati in abordarea profesionala. Managerii cred ca trebuie doar sa dea ordine, sa ii indrume pe ceilalti, in loc sa fie un exemplu de performanta.
2. Motivul schimbarii
Unii manageri nu stiu sa comunice eficient cu angajatii lor. Deseori, o sa le dea ceva de facut, fara sa le ofere si motivatia gestului. Angajatii nu trebuie sa munceasca fara a avea un scop, dincolo de primirea traditionalului salariu. Un motiv ii ofera angajatului o idee mai buna despre ceea ce va urma.
De exemplu, managerul x le spune angajatilor din "linia intai" sa raspunda intotdeauna la telefon. Managerul x a dat pur si simplu o comanda, fara alte explicatii. Ar fi fost mai bine daca managerul x ar fi spus ca motivul pentru care angajatii trebuie sa raspunda mereu la telefon tine de imbunatatirea vanzarilor companiei. Este important sa raspundem intotdeauna la telefon, pentru a nu pierde nicio oportunitate.
3. Managerii trebuie sa implementeze coachingul reciproc
Pentru a cimenta eforturile de comunicare intre manageri si angajati, coachingul p2p (peer to peer) reprezinta o metoda inedita. Le permite angajatilor sa se ajute intre ei, de-a lungul zilei, fara ca managerii sa fie omniprezenti.
Cei mai multi angajati cu vechime au deja relatii profesionale bine conturate cu seful, comparativ cu "bobocii" din companie. Astfel, se creeaza un sistem de sustinere, care previne situatia in care problemele mici se transforma in probleme mari.
4. Managerii trebuie sa identifice aptitudinile si punctele forte ale angajatilor
Avem atat slabiciuni, cat si puncte tari. De prea multe ori, managerii se concentreaza asupra slabiciunilor angajatilor si le subestimeaza forta, puterea.
Stiinta Performantei Organizationale analizeaza intreaga organizatie, inclusiv angajatii ei. Cand ai niste oameni care lucreaza intr-un mediu restrictiv cu aptitudinile lor, performanta va fi mai mica. Managerii trebuie sa colaboreze cu angajatii lor, pentru a infiinta echipe castigatoare.
5. Managerii au propriul stil de management
Ceea ce functioneaza in cazul unui manager nu este valabil si pentru colegul sau. Deseori, managerii incearca sa copieze practicile si stilul altor sefi sau antreprenori de renume.
Adevarul este ca fiecare manager conduce in stilul sau propriu. Cel mai bun lucru este sa gasesti metode diferite. Angajatii tai te vor aprecia, iti vor aplauda eforturile si te vor respecta nu doar ca sef, ci si ca om.