Cum sa tragi profit din erori: 6 sfaturi pentru manageri
managererorisfaturiresponsabilitati
Managerii au o certitudine, si anume ca vor comite un mare numar de erori in exercitarea functiilor care le revin. Aceste erori, care sunt semnul umanitatii lor (Errare humanum est), fac parte integranta din procesul de invatare continua a conducerii. In acelasi timp, ei sunt judecati si dupa modul in care gestioneaza aceste erori, relevant in legatura cu felul in care isi inteleg responsabilitatile. Din acest motiv, este importanta adoptarea unei atitudini corecte. Pe blogul sau consacrat managementului, cabinetul de consultanta Art Petty le ofera managerilor 6 sfaturi pentru a trage profit de pe urma erorilor pe care le comit:
1. Invatati sa spuneti: “am gresit”. Cu siguranta, acestea nu sunt cuvintele cel mai usor de spus, dar atunci cand este vorba despre gestionarea unei erori, ele sunt cele mai puternice. Toate celelalte formule vor suna ca niste scuze.
2. Fara …“dar”. Nu fiti tentat sa oferiti o scuza superficiala care v-ar da un aer de slabiciune si v-ar afecta credibilitatea.
3. Rezistati tentatiei de a desemna vinovati. Daca ceea ce s-a produs a avut loc in cadrul echipei dumneavoastra, aceasta arata ca sunteti responsabil. Nu cedati tentatiei (raspandite in randul managerilor) de a va atribui toate meritele si de proiecta asupra altora toate greselile comise. Inghititi pilula amara, analizati ce n-a mers si considerati aceasta experienta drept o oportunitate de dezvoltare.
4. Comunicati despre eroarea pe care ati comis-o si despre analiza pe care o faceti cu privire la aceasta. Daca eroarea dumneavoastra priveste relatiile interpersonale, faceti cunoscut celeilalte parti faptul ca recunoasteti ca ati actionat gresit. Spuneti, de exemplu: “N-ar fi trebuit sa sar la o concluzie inainte de a cunoaste toate detaliile”, sau “Am abordat nepotrivit problema. Am lasat emotiile sa interfereze cu analiza mea si am luat o decizie prea impulsiva”. Acest tip de formule va va permite sa va consolidati credibilitatea.
5. Prezentati scuze. Scuzele nu sunt un semn de slabiciune. Dimpotriva, ele arata caracter si forta.
6. Pastrati descrieri ale faptelor petrecute si consultati-le din timp in timp pentru a evalua progresele pe care le-ati realizat de atunci si lectiile pe care le puteti invata din acele erori.