Practicile care ucid motivarea angajatilor
managementmotivatiemuncacomunicaremotivationalperformantereduceri de personalmotivarea angajatilorpracticiangajaticompanieorgnizatieresurserecompensesalariumanager
Mersul bun al unei organizatii, echilibrul si progresul acesteia depind in foarte mare masura de motivarea angajatilor.
Un management care mareste presiunea pentru obtinerea rezultatelor pozitive, ignorand ca resursa umana sta la baza acestei actiuni, e o greseala care se va reflecta mai tarziu in scaderea performantei la locul de munca.
Uneori, chiar si o vorba de incurajare, spusa intr-un moment potrivit, influenteaza benefic perceptia oamenilor. Insa incercarea continua de a stoarce mai mult si tot mai mult de la fiecare angajat, fara o revigorare motivationala, nu poate dura la infinit si, in cele din urma, sistemul se va fisura.
Ce anume contribuie la deteriorarea motivarii anagajatilor?
1. Comunicarea deficitara. Potrivit nenumaratelor studii, problema numarul unu semnalata este comunicarea. Ca manager, trebuie sa stii ca aprecierea de care te bucuri este functie de rezultatele echipei tale. Tinzi catre excelenta, atunci ar trebui sa slefuiesti abilitatea de a comunica eficient.
2. O incurajare insuficienta. Nenumarati autori de carti motivationale sugereaza rolul si importanta incurajarii. Aprecierea poate fi facuta in public sau intr-un format vizibil mai amplu, cum ar fi o revista interna. Furnizarea insuficienta a acestui ingredient distruge motivatia si implicarea angajatilor.
3. Abordarea neinspirata a schimbarilor dorite. Livrarea mesajelor trebuie facuta cu atentie, punandu-se accent pe remedierea situatiei cat mai repede. Acest lucru respecta regula "fara critici". Experientele esuate inseamna doar un pas in plus pe calea cunoasterii. Din greseli se invata, asa ca e mai bine ca eforturile sa fie indreptate in directia rezolvarii problemelor, iar nu sa fie un stimulent pentru generarea lor.
4. Recompense inadecvate. Anumite slujbe ii motiveaza mai mult pe angajati. De aceea este necesar sa le placa munca pe care o fac. Insa, la fel de bine, "omul potrivit la locul potrivit" trebuie sa fie acompaniat de o recunoastere. O recompensare adecvata. De la salariu, ca parte a pachetului de remuneratie, comision, asistenta financiara, sisteme de acordare a bonusurilor sau de distribuire a profitului si pana la concedii sau un program de munca flexibil. Extinderea orizontului de munca, precum si aspectele suplimentare care intervin sunt strans legate iarasi de recompense.
5. Prea multa recunoastere la nivel de echipa, in timp ce contributiile individuale sunt reduse la minim. In ultimul timp, locurile de munca au devenit mai complexe, iar proiectele realizate in echipa au ajuns norma. Insa cresterea vitezei de comunicare, prin computere, dispozitive mobile, retelele Wi-Fi, a facut posibila transmiterea informatiilor de oriunde, oricand. Acest lucru permite o recunoastere adecvata pentru contributia individuala. Ca si monitorizarea performantelor. La fel de demoralizante pot fi promovarile nejustificate ale unor colegi .
6. Reducerile de personal, ca si reducerea costurilor au cauzat probleme in ultimii ani organizatiilor. Managementul, inainte de toate, trebuie sa fie o resursa si sa ofere resurse, pentru a sprijini lucratorii si succesul organizatiei. Deciziile de restructurare insa pot ridica nu numai intrebari personalului. Dar pot altera mediul de lucru. Mai ales daca sunt insotite de un management debil si o lipsa de comunicare. Chiar si cei ramasi vor incepe sa caute medii mai bune de lucru, iar redresarea unei companii, care are nevoie de angajatii ramasi in frontul de lucru, devine irealizabila.