Cel mai mare dusman al sefului tau? Timpul. Multi dintre manageri sunt nemultumiti de administrarea propriului timp.
In cadrul unui studiu online, realizat in randul a 1.400 directori executivi, doar 52% dintre acestia au spus ca isi consuma timpul intr-un mod benefic pentru compania lor.
Respondentii au fost impartiti, in functie de raspunsurile oferite, privitoare la satisfactia utilizarii timpului: 32% au spus ca sunt nemultumiti sau foarte nemultumiti, 48% s-au declarat multumiti si 9% s-au declarat foarte multumiti. Restul au fost fie multumiti, fie nemultumiti de managementul propriului timp, fie au oferit raspunsul "Nu stiu". Studiul a fost prezentat luni de compania McKinsey & Co.
Sefii nemultumiti de administrarea timpului au aceleasi obiceiuri si pot fi divizati in patru mari categorii, spun expertii de la McKinsey:
1. "Dependentii de online" investesc 38% din timpul lor pentru a-si verifica emailul sau voicemailul, lasand putin loc pentru interactiunea personala.
2. "Vorbaretii" sunt acei sefi care interactioneaza foarte des cu actionarii, clientii si consumatorii, neglijandu-si proprii angajati.
3. "Majoretele" sunt acei sefi care petrec mult timp pentru a se intalni cu persoanele din interiorul companiei, neglijandu-i pe cei din afara ei.
4. "Pompierii" sunt sefii preocupati de solutionarea unor probleme pe termen scurt, in detrimentul viziunilor pe termen lung.
Astfel, instrumentele de management al timpului sunt vitale pentru activitatea oricarei companii, spune Aaron De Smet, din cadrul McKinsey Houston, coautor al raportului citat. Directorii nu tin contul utilizarii timpului lor si multe companii ii lasa sa se desfasoare,.
"Timpul este una din cele mai pretioase, dar prost intelese resurse dintr-o companie si situatia nu da semne de imbunatatire", spune De Smet. "Ne angajam in numeroase activitati, in prea multe activitati".
Sefii multumiti de managementul timpului lor sunt persoane mai echilibrate, care stiu sa-si administreze orele de munca. Ei investesc 38% din timp in conversatii personale, 28% in citirea emailurilor si 21% in conversatiile telefonice. Acestia lucreaza de regula singuri (24% din timp), si mai putin cu clientii si consumatorii (17%).
Directorii executivi insumeaza peste o treime dintre cei 124 CEO din grupul "foarte multumit" de administrarea propriului timp. De Smet spune ca acestia sunt mai eficienti in privinta timpului deoarece au asistenti, care ii ajuta sa isi eficientizeze activitatea. Sefii amintiti sunt mai discreti in privinta detalierii modului in care isi administreaza timpul.
In general, De Smet spune ca numeroase companii trebuie sa solutioneze problema timpului, ca pe o initiativa organizationala, nu individuala. Potrivit lui De Smet, companiile ar trebui sa stabileasca "bugete de timp" pentru anumite proiecte si sarcini profesionale si sa limiteze aparitia de noi activitati, care sa duca la supraaglomerarea sefului.