5 argumente pentru a alege publicitatea stradala

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 argumente pentru a alege publicitatea stradala
de Manager.ro la 02 Mar. 2009
Urmareste-ne pe Google News
publicitatepiataadvertising


                    5 argumente pentru a alege publicitatea stradala

   Ca in multe alte domenii, si in cazul publicitatii stradale, Romania nu a facut nimic altceva decat sa copieze modele de succes. Tot ceea ce a mers si merge peste hotare (SUA, Marea Britanie, Franta, Germania), merge, cu modificarile de rigoare, si aici. Iar in multe cazuri modificarile sunt minore si tin, poate, de o anumita identitate culturala ce se face simtita si in publicitate. Daca am fi reactionat, totusi, diferit,


McDonalds-urile ar fi fost goale, iar Mall-urile ar fi fost cele mai catastrofale investitii din istoria post-decembrista a Romaniei.

Specialisti din lumea intreaga au incercat sa afle care este formula matematica a succesului in publicitatea stradala. N-au reusit.

Un singur lucru este clar: succesul exista! Altfel nu ar fi aparut, numai in ultimii ani, in Romania, peste 10.000 de panouri stradale.

Pentru un om de vanzari ca dumneavoastra, outdoor advertising inseamna cea mai convenabila reteta pentru investitii minime si rezultate maxime. O campanie eficienta de publicitate stradala poate fi facuta si cu 30.000 de euro. Sunt bani cu care cumparati, poate, 5 minute intr-o emisiune din aceea lacrimogena, cu iertari in direct si plansete in hohote... 

Dar o sa vedem, cateva fraze mai incolo, care sunt avantajele materiale ale unei astfel de campanii. Pana atunci, iata cele 5 argumente pentru care trebuie sa alegeti outdoor advertising ca tip de publicitate pentru urmatoarea dumneavoastra campanie:

1. Publicitatea stradala urmeaza, firesc, dezvoltarea umana.


In outdoor advertising, chiar daca vorbim de mesaje agresive, dezvoltarea este strans legata de dezvoltarea pe piata, de dezvoltarea unui comportament al consumatorilor.

Oamenii din publicitate spun ca daca ai rezolvat problema mesajului din panoul stradal, ai rezolvat problema tuturor mesajelor, pe orice cale le-ai transmite. Si e adevarat, pentru ca o metoda mai eficienta de a crea, dar si de a lua pulsul pietei, nu exista.

2. Mesajul este peste tot!

Nimic mai adevarat! Ridicati ochii spre cer si vedeti un zepellin al celor de la BMW (actiunea a avut un succes extraordinar si a generat milioane de e-mailuri cu fotografii din zepelinul BMW). Lasati ochii pe... pamant si dati peste 10-15 mesaje (cam atatea sunt intr-o intersectie aglomerata).

Rulati in spatele unui autobuz si, de pe capota motorului, va face semne o superba domnisoara care va invita la o bere Tuborg. Opriti masina in parcare si, pe stalpul de iluminat, noul telefon LG abia asteapta sa va spuna ce stie sa faca.

Biscuitii RoStar sunt prezenti pe multe din casele de pe marginea drumului ce duce spre Sibiu. Un panou la Academia Militara, in fapt un televizor gigant, va capteaza atentia seara, cand va duceti spre casa. Nu aveti nicio sansa: mesajul este peste tot!

3. Strada este o alta... casa.

Pare greu de crezut, dar asa este. Petrecem pe strada, in medie, conform ultimelor studii, in jur de 3 ore pe zi. Nu-i rau deloc ca timp de expunere a mesajului dumneavoastra, nu-i asa? Iar marele avantaj al strazii este ca nu prea iti ofera alternative. Pe strada mergi, pur si simplu. Si mai discuti cu partenerul sau partenera, daca exista. De plictiseala te mai uiti pe un panou, pe un televizor, pe un banner, pe o pictura pe bloc. Va recunoasteti, nu?

Ei bine, asa se comporta si potentialii dumneavoastra clienti! Vreti sa vindeti ceva tinerilor, inchiriati toate panourile din Regie sau din Copou pentru o luna. La finalul campaniei, toti tinerii din Bucuresti si Iasi vor vorbi despre promotia dumneavoastra!

4. Outdoor advertising e (si) pentru cei mici.

OK, sunteti Ursus si evident, bugetul dumneavoastra de publicitate este unul pe masura companiei. Dar daca reprezentati o companie micuta, aflata la inceput de drum, in plin avant? Si nu aveti sute de mii de euro ca sa lansati o ofensiva radio/tv/online?

Pai atunci exista o singura speranta: publicitatea stradala. Cateva mii de euro investite cu cap va pot aduce notorietatea dorita si vanzari semnificativ crescute in comparatie cu un competitor care se bazeaza doar pe prezenta la raft.

Atentie, insa: o singura campanie, pe modelul one-shot, nu da rezultate bune pe termen mediu si, practic, este inutila pe termen lung!

5. Nu esti pe strada, nu existi! 58 din cele mai cunoscute branduri din lume sunt prezente, permanent, pe strada.

Celelalte fac campanii integrate de publicitate in care, normal, panourile publicitare sunt la loc de cinste. Sansa dumneavoastra este una mare: fiind inca la inceput, aceasta piata nu este inca sufocata.

Daca sunati la un actor mare pe aceasta piata, Euromedia sa spunem, veti gasi suficiente panouri chiar pentru o campanie pe care doriti sa o incepeti peste cateva zile. In SUA, acest lucru ar fi imposibil: panourile se vand pe doi-trei ani...

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing

Ultimele NOUTATI

Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie
Ultima ora

Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie

today13 Dec. 2024
Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?
Economie

Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?

today13 Dec. 2024
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Companii

Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari

today12 Dec. 2024
Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap
Economie

Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap

today12 Dec. 2024
Directiva NIS2, explicata. Uniunea Europeana ridica standardele de securitate cibernetica. Reguli noi pentru companii
Protectia datelor cu caracter personal

Directiva NIS2, explicata. Uniunea Europeana ridica standardele de securitate cibernetica. Reguli noi pentru companii

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Companii

Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x