3 lectii de marketing
lectii de marketingistoricul unei companiistrategie de marketing
Istoricul companiei tale trebuie sa fie intotdeauna despre oamenii care folosesc produsele sau serviciile pe care tu le comercializezi si nu despre brandul tau.
Cu alte cuvinte, clientul tau trebuie sa fie eroul acestei povesti, in nici un caz tu! Iata cateva sfaturi care te vor ajuta:
1. Angajeaza un jurnalist expert
Cea mai mai greseala pe care o fac numeroase companii este aceea ca nu inteleg ce tip de continut trebuie publicat pentru a-si crea o imagine buna si, in mod special, ce isi doresc oamenii sa citeasca despre respectivul brand. Intr-o lume in care orice persoana poate publice pe orice platforma isi doreste, tot ceea ce ii trece prin cap, informatiile postate de companii nu sunt un lucru de lasat deoparte. Acestea sunt prioritare.
Din acest motiv, multe branduri aleg sa publice zilnic continut cu angajament pe termen lung si nu mizeaza pe o campanie scurta. Pentru a obtine succes cu aceste strategii, este indicat sa angajezi experti in compunicare, persoane calificate in arta de a reda povesti interesante oamenilor, care pot spune multe in putine cuvinte.
2. Spune-ti povestea
O alta strategie pentru continutul de marketing al afacerii tale se refera la modul in care iti spui povestea. Istoricul tau nu trebuie sa fie despre tine, ci despre ceea ce faci tu pentru ceilalti. De exemplu, Google in sine este o companie de tehnologie, insa atunci cand vorbeste despre propriul brand, nu povesteste despre algoritmi sau sisteme de operare, ci despre modul in care tehnologia sa ii conecteaza pe oameni si le imbogateste vietile. De asemenea, sloganul Nike "Find Your Greatness/ Gaseste-ti maretia" nu vorbeste despre pantofi sau articole sportive, ci ii inspira pe oameni sa se redescopere prin sport.
La fel si compania ta isi poate identifica marea poveste: Ce efect au produsele sau serviciile tale? Cum pot acestea sa ii ajute pe oameni? Ii ajuta sa treaca de necazuri? Le usureaza durerea? Povestea ta trebuie sa fie mai mult despre oamenii pe care ii servesti si mai putin despre produsele tale in sine. Cu alte cuvinte, imbraca-ti mai degraba clientul in erou, decat pe tine sau compania ta.
3. Cultiva implicarea comunitatii
Start-up-urile sau companiile mici se pot dezvolta plecand de la o idee generala, imprumutata de la brandurile mari: cea mai buna strategie de marketing este sa te apropii de oameni, nu doar pentru a creste vanzarile, a creste traficul site-ului si pentru a obtine un numar mare de like-uri, ci pentru a-i determina sa aiba incredere in produsele si serviciile pe care le oferi.