5 tactici pentru eficientizarea promovarii prin SMS

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 tactici pentru eficientizarea promovarii prin SMS 5 tactici pentru eficientizarea promovarii prin SMS
de Manager.ro la 04 Nov. 2013
Urmareste-ne pe Google News
text marketingsmsimaginimmsemailyoutube

N-ar trebui sa ne mire faptul ca unii utilizatori prefera mai degraba sa deschida mesajele scrise de genul SMS, decat un email cuprinzator. Totusi, o campanie de text marketing presupune o strategie pe masura.

Consumatorii si legiuitorii sunt foarte, foarte atenti, cand vine vorba despre mesajele spam. O campanie bine realizata de livrare a unor mesaje de promovare catre smartphone-urile utilizatorilor poate reprezenta un instrument foarte eficient de marketing - mult mai folositor decat un email.
 
"Utilizatorii constata ca 95% din emailuri sunt spamuri si un consumator obisnuit primeste sute de mesaje electronice in inbox, in fiecare zi... chiar daca acesta se aboneaza la anumite newslettere, mesajele de promovare se vor pierde in "colturile" casutei lui", explica James Citron, CMO la payvia, un serviciu de mobile messaging si plata electronica. Riscul ignorarii mesajelor de marketing de tipul email este si mai accentuat in zilele noastre, deoarece Gmail imparte inbox-ul in trei sau mai multe foldere, inghesuind emailurile publicitare intr-un singur "ghetou", departe de mesajele importante destinate utilizatorilor. 
 
Pe de alta parte, Citron precizeaza ca mesajele text SMS sau MMS au o rata de deschidere de 95-97%. Rata de deschidere medie la emailuri este de 28%. Astfel, constatam ca text marketing-ul reprezinta o solutie serioasa de "atac". Totusi, ce trebuie sa facem bine, "ca sa nu fie rau"?
 
1. Asigura-te ca utilizatorii doresc sa primeasca acele mesaje pe telefoane
 
Trimiterea mesajelor nesolicitate catre smartphone-urile utilizatorilor nu va face altceva decat sa te aduca in vizorul autoritatilor din telecomunicatii, al operatorilor de telefonie si bineinteles, iti vei atrage "furia" clientilor. Nu face asa ceva! Unii oameni se aboneaza la diverse promotii si campanii fara sa vrea cu adevarat; ei fac acest lucru intr-un moment de neatentie. In situatia in care spamul este ilegal, asigura-te ca tii o evidenta a numarului de clienti inscrisi. Ei trebuie sa isi doreasca in mod deliberat sa primeasca mesajele pe telefoane - ei pot tasta un cuvant-cheie sau au la indemana un cod QR, pe care sa-l scaneze cu smartphone-ul. Fiecare SMS (ca si emeilurile) ar trebui sa includa o serie de instructiuni simple de Dezabonare, precum reply-ul unui cuvant de tipul "stop". 
 
2. Starneste-le atentia
 
Campania prezidentiala a lui Barack Obama din 2008 a antrenat multi sustinatori intr-o cursa de abonare pentru primirea unor mesaje SMS, organizatorii promitandu-le ca vor afla primii cine va fi nominalizat. Poti atrage clienti prin furnizarea de cupoane, oferte speciale sau cadouri gratuite. De asemenea, daca le oferi clientilor informatii utile, precum recenzii pentru restaurante sau informatii despre evenimentele locale, ii vei atrage, de asemenea, de partea ta. De exemplu, payvia furnizeaza servicii de text marketing pentru o emisiune tv cunoscuta, cu teme muzicale. "Cei care se aboneaza sa primeasca mesajele SMS vor beneficia primii de melodii, inaintea tuturor", spune Tracy Kunzi, director de strategie pentru clienti.
 
3. Intreaba-i pe oameni ce-si doresc
 
Cat de des poti sa trimiti asemenea mesaje de promovare SMS? Citron spune ca exista o metoda simpla, prin care poti determina volumul optim de SMS-uri: "Intreaba-i cand si-ar dori sa primeasca mesajele si ce informatii doresc. Croieste programul de promovare in ton cu preferintele clientilor". Nu le trimite clientilor "momeli" de moment, ca sa ii pacalesti. "Trimite-le oamenilor exact ceea ce le-ai promis si ramai fidel acestei reguli".
 
4. Fii atent la intervalul de trimitere 
 
Alege cu grija intervalul in care trimiti SMS-urile publicitare catre smartphone-urile utilizatorilor. Nu le trimite la 21.00 seara sau inainte de 09.00 dimineata si tine cont de fusul orar al fiecarei stat. Ia in considerare si vacantele, concediile utilizatorilor, astfel incat sa nu ii deranjezi in putinul lor timp liber.
 
5. Fii original
 
Ne putem promova prin mesaje SMS... cu imagini? Dupa cum spune Citron, inca detinem in mare parte telefoane cu functii de baza, care pot receptiona mesaje MMS (Multimedia Messaging Service) si SMS (Short Message Service), in limita a 160 de caractere alfanumerice. Poti folosi MMS-ul pentru a trimite imagini sau clipuri video foarte scurte catre smartphone-urile utilizatorilor. Un SMS poate cuprinde, bineinteles, si linkul catre un clip de pe YouTube. "Totusi, 50-60% dintre americani pot accesa YouTube de pe un dispozitiv mobil, in timp ce MMS-ul are o rata de penetrare de 100%", sustine Citron. Ce ar trebui sa curpinda imaginile sau clipurile tale publicitare? "Vorbeste despre brandul tau", spune expertul citat. "Combina utilitatea cu valoarea oferita consumatorului". Astfel, utilizatorii vor accesa cu "inima deschisa" mesajele tale SMS/MMS, stiind ca nu o sa-i dezamagesti. 

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x