5 tactici pentru eficientizarea promovarii prin SMS
text marketingsmsimaginimmsemailyoutube
N-ar trebui sa ne mire faptul ca unii utilizatori prefera mai degraba sa deschida mesajele scrise de genul SMS, decat un email cuprinzator. Totusi, o campanie de text marketing presupune o strategie pe masura.
Consumatorii si legiuitorii sunt foarte, foarte atenti, cand vine vorba despre mesajele spam. O campanie bine realizata de livrare a unor mesaje de promovare catre smartphone-urile utilizatorilor poate reprezenta un instrument foarte eficient de marketing - mult mai folositor decat un email.
"Utilizatorii constata ca 95% din emailuri sunt spamuri si un consumator obisnuit primeste sute de mesaje electronice in inbox, in fiecare zi... chiar daca acesta se aboneaza la anumite newslettere, mesajele de promovare se vor pierde in "colturile" casutei lui", explica James Citron, CMO la payvia, un serviciu de mobile messaging si plata electronica. Riscul ignorarii mesajelor de marketing de tipul email este si mai accentuat in zilele noastre, deoarece Gmail imparte inbox-ul in trei sau mai multe foldere, inghesuind emailurile publicitare intr-un singur "ghetou", departe de mesajele importante destinate utilizatorilor.
Pe de alta parte, Citron precizeaza ca mesajele text SMS sau MMS au o rata de deschidere de 95-97%. Rata de deschidere medie la emailuri este de 28%. Astfel, constatam ca text marketing-ul reprezinta o solutie serioasa de "atac". Totusi, ce trebuie sa facem bine, "ca sa nu fie rau"?
1. Asigura-te ca utilizatorii doresc sa primeasca acele mesaje pe telefoane
Trimiterea mesajelor nesolicitate catre smartphone-urile utilizatorilor nu va face altceva decat sa te aduca in vizorul autoritatilor din telecomunicatii, al operatorilor de telefonie si bineinteles, iti vei atrage "furia" clientilor. Nu face asa ceva! Unii oameni se aboneaza la diverse promotii si campanii fara sa vrea cu adevarat; ei fac acest lucru intr-un moment de neatentie. In situatia in care spamul este ilegal, asigura-te ca tii o evidenta a numarului de clienti inscrisi. Ei trebuie sa isi doreasca in mod deliberat sa primeasca mesajele pe telefoane - ei pot tasta un cuvant-cheie sau au la indemana un cod QR, pe care sa-l scaneze cu smartphone-ul. Fiecare SMS (ca si emeilurile) ar trebui sa includa o serie de instructiuni simple de Dezabonare, precum reply-ul unui cuvant de tipul "stop".
2. Starneste-le atentia
Campania prezidentiala a lui Barack Obama din 2008 a antrenat multi sustinatori intr-o cursa de abonare pentru primirea unor mesaje SMS, organizatorii promitandu-le ca vor afla primii cine va fi nominalizat. Poti atrage clienti prin furnizarea de cupoane, oferte speciale sau cadouri gratuite. De asemenea, daca le oferi clientilor informatii utile, precum recenzii pentru restaurante sau informatii despre evenimentele locale, ii vei atrage, de asemenea, de partea ta. De exemplu, payvia furnizeaza servicii de text marketing pentru o emisiune tv cunoscuta, cu teme muzicale. "Cei care se aboneaza sa primeasca mesajele SMS vor beneficia primii de melodii, inaintea tuturor", spune Tracy Kunzi, director de strategie pentru clienti.
3. Intreaba-i pe oameni ce-si doresc
Cat de des poti sa trimiti asemenea mesaje de promovare SMS? Citron spune ca exista o metoda simpla, prin care poti determina volumul optim de SMS-uri: "Intreaba-i cand si-ar dori sa primeasca mesajele si ce informatii doresc. Croieste programul de promovare in ton cu preferintele clientilor". Nu le trimite clientilor "momeli" de moment, ca sa ii pacalesti. "Trimite-le oamenilor exact ceea ce le-ai promis si ramai fidel acestei reguli".
4. Fii atent la intervalul de trimitere
Alege cu grija intervalul in care trimiti SMS-urile publicitare catre smartphone-urile utilizatorilor. Nu le trimite la 21.00 seara sau inainte de 09.00 dimineata si tine cont de fusul orar al fiecarei stat. Ia in considerare si vacantele, concediile utilizatorilor, astfel incat sa nu ii deranjezi in putinul lor timp liber.
5. Fii original
Ne putem promova prin mesaje SMS... cu imagini? Dupa cum spune Citron, inca detinem in mare parte telefoane cu functii de baza, care pot receptiona mesaje MMS (Multimedia Messaging Service) si SMS (Short Message Service), in limita a 160 de caractere alfanumerice. Poti folosi MMS-ul pentru a trimite imagini sau clipuri video foarte scurte catre smartphone-urile utilizatorilor. Un SMS poate cuprinde, bineinteles, si linkul catre un clip de pe YouTube. "Totusi, 50-60% dintre americani pot accesa YouTube de pe un dispozitiv mobil, in timp ce MMS-ul are o rata de penetrare de 100%", sustine Citron. Ce ar trebui sa curpinda imaginile sau clipurile tale publicitare? "Vorbeste despre brandul tau", spune expertul citat. "Combina utilitatea cu valoarea oferita consumatorului". Astfel, utilizatorii vor accesa cu "inima deschisa" mesajele tale SMS/MMS, stiind ca nu o sa-i dezamagesti.