Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute


6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute
de la 26 Mai. 2013
6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute
Tags: clientiinformatiigreselipromisiunisituatiiochelari

Te va costa de 10 ori mai mult gasirea unui nou client, decat fidelizarea celui existent. Pastreaza-ti clientii, ofera-le tot ce este mai bun si evita urmatoarele 6 greseli fatale.

Identificarea unui nou client este de cinci, pana la zece ori mai costisitoare decat pastrarea celui existent, potrivit unui articol Inc.com. Fiecare afacere sufera, atunci cand clientii migreaza spre concurenta sau isi schimba prioritatile. Pierderile asteptate sunt cel mai greu de "digerat", atat din punct de vedere financiar, cat si personal. De ce? Ar fi putut fi evitate! Poti preveni asemenea "tragedii", daca tii cont de 6 lucruri esentiale pe care NU trebuie sa le faci, in relatia cu clientii. In caz contrar, asteapta-te sa ii pierzi in cel mai scurt timp. 
 
1. Le-ai vandut informatiile
 
Da, comercializarea informatiilor clientilor iti poate aduce un plus de venituri. Da, toata lumea face acest lucru, in zilele noastre. Nu, nu este o idee buna. Cand clientii iti ofera pe tava datele lor personale, au incredere in tine. Daca le inseli increderea, cum te vor privi?
 
2. Le vorbesti despre politica si religie
 
Poti discuta despre orice inaintea definitivarii oricarei tranzactii, dar evita politica si religia, doua "bombe conversationale cu ceas". Nu vei avea nimic de castigat, mai ales daca interlocutorii nu vor fi de acord cu tine, la modul cel mai radical. Daca un client aduce in discutie politica sau/si religia, asculta-l fara sa "te aprinzi". In unele situatii, cel mai bine este sa discutati despre sport...
 
3. I-ai invinovatit pentru promisiunile tale neindeplinite
 
Suna foarte urat si este surprinzator cum multe companii fac acest lucru. Daca ai gresit, asuma-ti situatia si incearca sa indrepti lucrurile. Clientii vor aprecia sinceritatea ta. Asuma-ti vina, chiar si atunci cand clientul este cel care a gresit. Pretul inlocuirii unui produs sau prelungirii unui serviciu este mic, in comparatie cu valoarea reala a unui client.
 
4. Le-ai vandut "gogosi"
 
Intr-adevar, vanzarile sugestive fac parte dintr-un business, fie ca vorbim despre Amazon, care isi atrage clientii cu noi oferte, in functie de ceea ce achizitioneaza acestia sau un angajat in varsta de 15 ani, de la McDonald's, care te intreaba daca vrei si cartofi prajiti pe langa hamburger. Nu ii sugera clientului ce sa cumpere, decat daca situatia iti permite aceasta miscare. Ofera-i solutii, nu sugestii.
 
5. Ai fost nepoliticos
 
Efectele purtarii necoplite au multe chipuri, inclusiv: aroganta, indiferenta, ignoranta, apatia, plictiseala, nervozitatea etc. Cu totii avem dreptul la o zi proasta, din cand in cand, dar nu te astepta ca un client sa iti suporte frustrarile. Instruieste-ti angajatii (ca si pe tine) sa fie politicosi, in orice situatie. Poarta-te cu acestia asa cum te porti cu propria ta mama: cu respect si politete.
 
6. Clientii nu se simt apreciati
 
Clientii fideli te vor ierta, atunci cand majorezi preturile, le oferi marfa proasta sau serviciile tale dau "chix", daca simt o oarecare fidelitate din partea ta. Daca nu le recunosti valoarea, nu stii cum ii cheama sau cu ce se ocupa, acestia vor migra spre altcineva. Un exemplu concret? Zilele trecute, un domn a intrat intr-un magazin de ochelari nu ca sa returneze produsul respectiv, ci dimpotriva, sa ii multumeasca vanzatorului pentru lentilele care i-au schimbat viata. "O intamplare foarte rara", a recunoscut reprezentantul magazinului de ochelari...



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016