Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Analizele Manager.ro: Mari esecuri in istoria afacerilor. Bautura energizanta cu nume de drog


Analizele Manager.ro: Mari esecuri in istoria afacerilor. Bautura energizanta cu nume de drog
de la 27 Mai. 2013
Analizele Manager.ro: Mari esecuri in istoria afacerilor. Bautura energizanta cu nume de drog
Tags: bauturi energizantecocainared bullcoca-cola

Cocaine Energy Drink. Nu este o gluma, firma americana Redux Beverages chiar si-a botezat astfel o bautura energizanta pe care a lansat-o pe piata in 2006. A mizat, probabil, pe faptul ca produsul va starni controverse, va deveni subiect de stiri si, in consecinta, se va vinde masiv, fara niciun fel de investitie in publicitate. N-a fost insa asa.


Cocaine Energy Drink a ajuns in rafturile magazinelor din SUA in noiembrie 2006, insotita de sloganuri care o promovau drept “Alternativa legala” sau “Cocaina lichida”, si asta in ciuda faptului ca nu continea niciun pic din celebrul drog. Singura substanta mai “activa” era cafeina, 280 mg in fiecare cutie – o cantitate substantial mai mare decat a oricarei alte bauturi energizante comercializate pe piata din SUA (pentru comparatie, Red Bull contine 80 mg de cafeina).

Ca urmare, necontinand cocaina, bautura nu a putut fi interzisa si, in plus, nu au existat nici motive pentru a se opri comercializarea ei sub acest nume, din moment ce “Cocaina” nu este un nume ilegal conform legislatiei americane. In consecinta, singurele masuri care au putut fi luate de autoritati au fost legate de strategia de marketing folosita de Redux
Beverages.  

Astfel, Food and Drug Administration (FDA) a trimis companiei o notificare prin care ii atragea acesteia atentia ca isi promoveaza bautura ca o alternativa la un drog ilicit, exploatand de o maniera lipsita de etica tineretul din suburbiile deja ravasite de consumul de droguri.

Redux a reactionat, a schimbat numele produsului in “No Name” (chiar asa scria pe cutii), dar dupa 9 luni a revenit la denumirea initiala si bautura Cocaine Drink Energy a aparut din nou pe rafturi, insotita de de data aceasta de un anunt scris vizibil pe fiecare ambalaj: “Produsul nu contine cocaina si nici vreun alt tip de drog”.

FDA nu s-a lasat insa si a trimis companiei o alta notificare, interzicand comercializarea produsului pe motiv ca literele folosite la scrierea numelui bauturii pe ambalaj seamana izbitor cu modul in care isi portioneaza consumatorii cocaina, cu o lama, pentru a o putea trage usor pe nas. Redux a fost nevoita, deci, sa umble la design si sa opteze pentru un font mai putin sugestiv.

Dar FDA a intervenit din nou, observand ca in reteta bauturii apare Inositol, o substanta folosita adesea ca agent pentru diluarea cocainei adevarate. Redux optase pentru folosirea acestei substante deoarece isi promova bautura si ca produs de slabit, iar Inositol se utilizeaza pentru reducerea colesterolului.

Apoi Protectia Consumatorului s-a sesizat si ea, semnaland faptul ca Redux Beverages nu obtinuse avizul sau inainte de a scoate produsul pe piata, incalcand astfel o lege care spune ca toate bauturile non-alcoolice, mai putin laptele si cateva tipuri de sucuri de fructe, trebuie sa dispuna de un aviz care sa certifice ca sursa de apa folosita in procesul de fabricatie este potrivita pentru consum.

Nu e de mirare, cu tot acest context
nefavorabil, ca produsul n-a prea avut succes


Compania a reusit pana la urma sa comercializeze Cocaine Drink Energy in unele parti din SUA si chiar in Europa, dar vanzarile n-au rupt gura targului. Si de vina pentru asta a fost, in primul rand, strategia gandita de Redux Beverages: oficialii firmei s-au gandit ca numele de “Cocaine” pentru o bautura energizanta este interesant si haios si ca le va starni oamenilor atat un zambet, cat si curiozitatea de a incerca produsul.

Nu le-a trecut prin cap ca autoritatile vor reactiona atat de… energic. “Numele acesta induce in eroare”, a spus inca de la bun inceput Lynette Hudson, presedinta organizatiei Salvation Army, care se ocupa de problemele dependentilor de droguri si de alcool. “Si, in plus, prezinta cocaina intr-un mod soft, ca si cum n-ar fi vorba de ceva extrem de daunator. Vazand «cocaina» pe toate rafturile, oamenii si pot inchipui chiar ca substanta aceasta este legala. Altfel de ce s-ar permite comercializarea ei?”  

In concluzie, poate ca Redux Beverages ar fi trebuit sa nu se avante cu capul inainte si sa ia mai intai aminte la felul in care o alta companie si-a rezolvat problemele oarecum similare, in conditiile in care si bautura ei avea “cocaina” in denumire si, pe deasupra, chiar continea si ceva cocaina (cel putin la momentul lansarii, in urma cu vreo 130 de ani). Da, ati ghicit, este vorba despre Coca-Cola.
 

Editorialist Manager.ro
25 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016