Auditul de marketing
audit de marketingplan de marketingcum sa concepi un plan de marketingsondajecerceatri de piata
Auditul de marketing reprezinta o examinare detaliata a
mediului de marketing al companiei, a activitatilor de marketing
specific si a sistemului intern de marketing al firmei.
Auditul mediului de marketing
Aceasta este o examinare a pietelor, clientilor, concurentei
si a mediului economic si politic global in care activeaza
compania.
Implica cercetare de marketing si colectarea datelor
istorice referitoare la compania dumneavoastra si la produsele dumneavoastra.
Este un proces iterativ. Numai atunci cand veti incepe sa analizati
datele firmei dumneavoastra veti realiza care sunt sectoarele de piata
asupra carora trebuie sa va concentrati, iar dupa ce ati examinat datele
externe puteti observa aplicatiile care sunt mici pentru compania
dumneavoastra, dar mari intr-un context de piata, motiv pentru care necesita
investigatii suplimentare.
Auditul activitatii de marketing
Acesta este un studiu al mixului de marketing al companiei –
produs, pret, promovare si plasament.
Auditul sistemului de marketing
Aceasta implica examinarea structurii curente a organizatiei
de marketing, alaturi de sistemele acesteia.
Mediul de marketing – cercetarea de piata
Simultan cu luarea in considerare a datelor istorice de vanzari
ale
companiei dumneavoastra, trebuie sa colectati informatii
care vor permite
punerea in perspectiva a acesteia. O asemenea operatie
implica
cercetarea pietii – colectarea de informatii despre pietele
dumneavoastra
si apoi analizarea acestora in contextul marketingului
produselor.
Cercetarea de piata se foloseste:
■ pentru
crearea unei descrieri a pietei;
■ pentru
monitorizarea schimbarilor survenite pe piata;
■ pentru
a stabili masurile care trebuie luate de o companie si pentru a evalua rezultatele acestor masuri.
Datele obtinute din cercetarea pietei constau din date
primare si date secundare. Datele primare reprezinta date obtinute din
surse primare, adica direct de pe piata.
Acestea se aduna fie efectuand
personal cercetari in teren, fie insarcinand un consultant sau o
companie de cercetare a pietei sa execute aceste cercetari in locul
dumneavoastra. Datele secundare nu se obtin direct din teren, iar
cercetarea de piata
bazata pe surse de date secundare este cunoscuta si sub
numele de „cercetare de birou“.
Daca vrei sa descoperi mai multe despre acest subiect,
click aici!