Cum poti smulge comentariile consumatorilor
comentariiconsumatoricumparatoriseorecenziibranduri
Potrivit Forester Research, 71% dintre cumparatorii online citesc recenziile celorlalti utilizatori sau pe cele specializate, inainte de a face o achizitie. Cele mai multe companii din domeniul cercetarii SEO sunt de acord ca recenziile si comentariile joaca un rol important in imbunatatirea vizibilitatii online a unui brand.
Chiar si recomandarile offline ale clientilor multumiti pot genera noi si noi vanzari. Uneori, acestea sunt mai profitabile decat reclamele platite. Oamenii isi dau cu parerea, daca li se cere acest lucru. De fiecare data cand le ceri clientilor tai sa furnizeze un feedback, despre o anumita achizitie, o sa se simta pretuiti. Pentru tine, nu sunt doar niste clienti, ci si prieteni. Clientii vor sa simta ca sunt implicati in evolutia companiei tale.
Tinand cont de impactul insemnat al recenziilor si ratingurilor asupra afacerilor tale, este important sa actionezi in consecinta, cu toata responsabilitatea.
Solicita recenziile oamenilor. Bunul simt ne indica faptul ca daca nu ceri, nu obtii nimic. Trebuie sa cunosti nivelul de satisfactie din randul consumatorilor.
Foarte putini clienti vor furniza un feedback - bun sau rau - daca nu sunt invitati sa faca acest lucru. Potrivit unui studiu, pentru fiecare client care se plange de calitatea produselor/serviciilor oferite de o companie, exista alti 26 care sunt multumiti de acestea. Clientii existenti sunt mai valorosi, deoarece vor reveni sa faca noi si noi achizitii. In consecinta, cere-le parerea, pentru a le demonstra ca-i pretuiesti, chiar si atunci cand nu baga mana adanc in buzunare.
De asemenea, ai nevoie de un proces simplificat. Cei mai multi oameni vor zabovi pret de cateva secunde pe site-ul tau, pentru a oferi “de la una la cinci stele”. Unii clienti prefera sa participe la un studiu online, altii vor sa comenteze. Asigura un suport de comunicare pentru toata lumea.
Creeaza un sondaj online. Surveymonkey.com este un instrument gratuit si simplu de utilizat in acest sens si poate genera informatii esentiale despre atmosfera din randul clientilor tai. Daca esti prezent pe Facebook, poti genera sondaje folosind instrumente precum Question.
Ofera-le clientilor un motiv material. Incurajeaza-i sa comenteze, oferindu-le reduceri, in schimbul timpului alocat. Nu ii “mitui”.
Cand vinzi un produs, poti sa ii atasezi un cartonas pentru comentarii. Acesta poate fi completat si trimis odata cu urmatoarea comanda.
Feedback-ul pozitiv este insotit intotdeauna si de o latura negativa, deoarece nimic (si nimeni) nu “tradeaza” perfectiunea. Criticile sunt greu de acceptat. Dar companiile inteligente se folosesc de comentariile negative pentru a-si imbunatati activitatea.
Evolutia constanta reprezinta singura cale prin care poti sa te adaptezi, sa cresti, sa devii mai profitabil. Antreprenorii care furnizeaza acest suport pentru utilizatori si clienti vor beneficia de cel mai satisfacut public.