Cum poti stabili mai bine pretul produsului sau serviciului tau
pretpreturiserviciiprodusemarketingafaceri
Un antreprenor intreaba: Care sunt cele mai bune sfaturi si strategii pentru a stabili cat mai corect pretul pentru produsul sau serviciul meu?
1. Mizeaza pe simplitate – Pretul inseamna foarte mult pentru clientul tau – are efect inainte, in timpul si dupa vanzare. O structura cat mai simpla de stabilire a pretului este de dorit – Dmitriy Katsel, fondator AdU Network.
2. Studiaza piata – Cel mai eficient mod de intelegere a valorii pe care o oferi este sa discuti cu actualii sau potentii tai clienti. Intreaba-i ce nevoi au, legat de produsul sau serviciul oferit si afla cat il apreciaza. Intreaba-i cat de urgenta este identificarea unei solutii pentru o anumita problema si foloseste raspunsul lor in vederea stabilirii pretului – Lisa Nicole Bell, CEO Inspired Life Media Group.
3. Valoarea clientului – Unul din lucrurile esentiale in vanzari este sa creezi valoare pentru clienti. Daca afisezi un pret corect, clientii vor crede ca primesc tot ce e mai bun, un produs de care chiar aveau nevoie. Ganditi-va la cat platesc acestia pentru produse similare, cat platesc pentru asa numitele produse premium si cat ar plati in plus pentru o mica schimbare – Danny Wong, cofondator Blank Label Group Inc.
4. Ce urmariti? – Trebuie sa stiti ce anume urmariti – cel mai bun pret sau cea mai buna calitate? Una din ele va dicta pretul solicitat. Trebuie sa cunosti piata si daca ai un produs de cea mai inalta calitate, poti sa fii cel mai scump – dar trebuie sa justifici aceasta calitate premium. Daca vrei sa vinzi produse ieftine, o sa obtii ceva profituri – Louis Lautman, fondator Young Entrepreneur Society.
5. Nu exista un produs prea scump – Nu exista un produs prea scump. Poti cadea in aceasta capcana doar daca vinzi un produs a carui valoare nu se ridica la nivelul pretului. In loc sa va bazati pe pret, insistati asupra valorii si furnizati produse/servicii excelente, superioare, pentru clientii vostri. Cand valoarea este perceputa, pretul conteaza mai putin – Matt Cheuvront, cofondator Proof Branding.
6. Testeaza in continuare – Dincolo de cea mai mare provocare, determinarea pretului inseamna si un experiment continuu. Vorbeste cu clientii tai, vezi ce valoare doresc si continuati sa testati produsele si serviciile. Daca oferiti o valoare a produselor de 2 milioane de dolari, o sa puteti sa cereti fara probleme 1 milion de dolari. Treceti la fapte! – John Meyer, CEO 9Clouds.
7. Ce produse ti se potrivesc? – Va recomand sa va decideti mai intai asupra veniturilor si profiturilor. Calculati cat timp va trebuie pentru a inova produsul sau serviciul. Daca ati depasit o limita, indreptati-va spre pietele high-end sau investiti in traininguri pentru agentii de vanzari – Elizabeth Saunders, fondator si CEO Real Life E.
8. Mizati pe mai multe preturi – Oferiti intotdeauna o mostra a produsului/serviciului d-vs; oferiti o versiune mai ieftina a acestuia, in functie de flexibilitate, volum si acces. Daca acesti clienti pot cumpara de la tine "ceva mai ieftin sau mai scump", in functie de buzunare, te vor prefera in locul concurentei – Devesh Dwivedi, CEO Breaking The 9 To 5 Jail.
9. Apeleaza la concurenta – Suna-i pe rivalii tai si intreaba-i ce oferte au pentru produsele si serviciile lor, pentru a determina propriile tale preturi. Este cea mai simpla modalitate prin care poti afla unde te situezi. Economia dicteaza puterea de cumparare a consumatorilor. Desigur, vrei sa ai preturi fixe, pe care sa te bazezi, dar incearca sa fii si flexibil, cand situatia o impune – Nick Friedman, presedinte College Hunks Hauling Junk.
10. Nu te implica emotional – Este dificil sa stabilesti un pret pentru un produs sau serviciu, mai ales daca practici un business care iti place. Dar trebuie sa faci bani. Obtine un pret care sa nu te dezavantajeze – Heather Huhman, fondator si presedinte Come Recommended.