Trei greseli de neiertat in vanzari
askforensics knowledgebasevanzarigreselimarketing
Un nou raport identifica unde gresesc echipele de vanzari cand scapa printre degete un contract. Asigura-te ca nu faci si tu aceleasi gafe.
De ce companiile pierd oportunitatile unor investitori strategici? Expertii in vanzari de la AskForensics Knowledgebase au analizat cauzele care ii determina pe investitori sa aleaga o companie sau alta cand vine vorba de achizitii.
Rezultatele au fost interesante: principalul motiv nu este pretul sau valoarea produselor, a serviciilor sau a solutiilor. Cele mai multe tranzactii au esuat din cauza greselilor facute chiar de echipele de vanzari.
1. Nu fi egocentric
Oamenii de vanzari sunt, adeseori, perceputi ca vorbind excesiv despre compania pe care o reprezinta, dar nu si despre perspectivele acelei companii. Clientii au o perceptie negativa asupra acestor prezentari "egocentrice", intrucat cauta sa afle mai ales care sunt perspectivele si estimarile referitoare la dezvoltarea companiei si tot ceea ce le este direct necesar.
Clientii se asteapta ca oamenii care negociaza vanzarea unei companii sa stie ce nevoi au potentialii investitori, nu sa afle totul despre nevoile vanzatorilor.
2. Nu te baza exclusiv pe produsele si serviciile pe care le vinzi
Oferta ta nu te va scoate in evidenta intr-o lume plina de oferte. Servicii impecabile, produse performante sunt expresii extrem de folosite de catre competitori, astfel ca investitorii sofisticati nici nu mai vad astfel de oferte cand ies la vantoare de oportunitati. Companiile care se diferentiaza vorbesc despre aportul pe care il au la industria pe care o reprezinta, sau despre implementarea unor solutii care le-au adus castiguri importante.
3. Detaliile conteaza
Promptitudine, proactivitate si angajamente stricte – toate acestea conteaza enorm. Daca intarzii cu propunerile, investitorii se vor intreba cum te vei misca in momentul in care semnezi tranzactia. Echipele de vanzari isi fac singure un rau atunci cand intarzie cu furnizarea raspunsurilor si a informatiilor sau cand pur si simplu uita sa raspunda la anumite solicitari primite in derularea tratativelor.
Incheierea unui contract de vanzare intr-o piata competitiva este extrem de dificila. Nu-ti ingreuna singur situatia facand aceste greseli elementare.