Unul din elementele esentiale in vederea motivarii angajatilor este TRAININGUL. Acesta poate influenta pozitiv performantele in vanzari. Un studiu realizat de Sales Executive Council sugereaza ca reprezentantii de vanzari care beneficiaza de trei sau mai multe ore de coaching pe luna inregistreaza performante net superioare, comparativ cu cei care participa la doua sau mai putine ore de coaching pe luna (+17%).
Dar desfasurarea acestui coaching poate fi dificila. Salesforce.com a inteles insa despre ce este vorba.
Marti, compania a anuntat o noua functie (deocamdata in faza trial), care coreleaza serviciul traditional Sales Cloud cu Work.com. Care este scopul? Eficientizarea procesului de recenzie, care a ocupat intotdeauna prea mult timp din programul oricarei companii; de asemenea, managerii de vanzari pot gasi noi modalitati de motivare a echipelor lor, care trebuie sa vanda MAI MULT. Pana la urma, scopul VANZARII este SA VINZI.
Echipele de vanzari vor invata care sunt scopurile comune, cum pot gestiona vanzarile complexe si vor putea sa colaboreze mai bine.
Un alt element important este cel prin care managerii pot oferi un feedback direct si o modalitate mai simpla, pentru a oferi recunoastere acelor angajati eficienti, care se descurca excelent. Acordarea recompenselor functioneaza cu succes in cazul acelor angajati care trebuie sa indeplineasca targeturi lunare, trimestriale si anuale.
De obicei, oamenii din vanzari parasesc jobul respectiv deoarece nu se simt indeajuns de apreciati. La Salesforce, cand un reprezentant de vanzari obtine un client important, seful poate sa il "laude" in fata tuturor.
Suna prea idealist? Ei bine, reprezentantii de vanzari vor fi mai multumiti de jobul lor. Acestia au parcurs un drum lung de la monologul lui Alec Baldwin din celebrul film "Glengarry Glen Ross" (1992).
Noile functii vor fi disponibile incepand cu 2013 si incepand de astazi, pot fi testate de anumiti clienti Salesforce in faza pilot.